Discussie: Cuba en Castro
Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2008, 13:53   #859
TOOL
Partijlid
 
Geregistreerd: 5 december 2007
Berichten: 277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tony p Bekijk bericht
dan zal je blijkbaar toch een nauwkeuriger onderzoek van de werkelijkheid moeten doen
Ik hou ermee op, tony p. Het spijt me, maar het enige dat je doet is mij zeggen dat ik niet voldoende weet over Cuba om tot conclusies te kunnen komen over democratie of de werking van het systeem.

Zoiets als 'tegenbewijs' of zelfs 'tegenargument' heb ik hier eigenlijk nog niet gezien. Je zal vast goed overeen komen met groenzwarte commie. De echte (materiële als u wil) tegenbewijzen die je wel gaf, waren meestal naast de kwestie en bevestigen geenzins dat er in Cuba een echte basisdemocratie bestaat. In feite kon je alleen mijn ongelijk bewijzen voor wat betreft een paar deelsystemen, zeg maar.
Je antwoorden waren zelden langer dan een paar zinnen, wat mij doet vermoeden dat je net zoals bij het artikel van Taaffe speurt naar foute gegevens, interpretaties (die er misschien wel zijn), die niks afdoen van de essentie van wat ik zeg maar wel jouw gebrek aan argumentatie verdoezelen.

Ik heb er helemaal geen probleem mee dat je zegt dat democratie in Cuba nu eenmaal anders werkt en dat zoiets zelfs noodzakelijk is. Op basis daarvan kunnen we denk ik een interessant discussie voeren. Echter, je in allerlei bochten wringen om toch maar mijn ongelijk te bewijzen en een valse werkelijkheid voor wat betreft 'basisdemocratie in Cuba' te creëren vind ik nogal laag en feitelijk eurocentrisch. Alsof je de goedkeuring moet krijgen voor je steun aan Cuba omdat het om een perfecte democratie zou gaan. Democratie is iets relatiefs, en mijn pleidooi voor basisdemocratie is voor wat betreft Cuba in de eerste plaats van functionele aard, niet van morele.
TOOL is offline   Met citaat antwoorden