Los bericht bekijken
Oud 2 april 2008, 15:43   #1
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard VB: Ouders met hoofddoek niet welkom in scholen

http://www.gva.be/nieuws/Politiek/default.asp?art={48BD2B44-3EE6-4B0A-AEA8-FDA16FA773CC}

Citaat:
Het Vlaams Belang pleit voor een hoofddoekenverbod voor het personeel van de Vlaamse overheid en van alle lokale besturen in Vlaanderen.

Fractieleider in het Vlaams parlement Filip Dewinter dient daarover een voorstel van decreet in. Dewinter wil ook een algemeen verbod op het dragen van een hoofddoek in de scholen.

De stad Antwerpen voerde vorig jaar een hoofddoekenverbod in voor het stadspersoneel met een loketfunctie. Andere gemeenten zoals Gent, Lokeren en Lier voerden later een gelijkaardig verbod in.

Volgens Dewinter is een hoofddoekenverbod "geen pesterij van moslims, maar een zaak van elementair democratisch belang". "De hoofddoek is immers hét symbool bij uitstek van het minderwaardige statuut van de vrouw binnen de islam", zegt hij.

Het voorstel van Dewinter bepaalt dat personeelsleden van de Vlaamse overheid of de lokale besturen die tegen het verbod in toch een hoofddoek dragen een verwittiging krijgen.

Wanneer ze deze negeren, worden ze ontslagen. In het onderwijs zou het hoofddoekenverbod van toepassing zijn op zowel leerkrachten en ander personeel, leerlingen én bezoekers. Wie met een hoofddoek naar school komt, moet de toegang worden geweigerd, stelt het Vlaams Belang-voorstel.
Ik word niet snel kwaad over iets, maar heb ik mij toch wel woedend over gemaakt! Mogen nu ook al geen ouders bij hun kinderen, omdat ze een hoofddoek dragen?? Het VB bewijst weer ware en zware racisten als leden te hebben!

Als dit ooit uitgevoerd wordt is er 1 mogelijkheid over voor vele allochtonen: EIGEN SCHOLEN zoals bij de Joden en ook bij moslims in Nederland het geval is. Ik ben dan in dit geval vóór scholen waar dit wel mag en men eens niet naar kleur, afkomst, kleding, etc kijkt.

Dergelijke voorstellen brengen ons verder en verder van elkaar...dus VOLLEDIG volgens het plan van het VB.
Moby is offline   Met citaat antwoorden