Los bericht bekijken
Oud 5 april 2008, 20:31   #43
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
In Europese landen smeken de ministers om méér kinderen en hier (forum) komt een voorstel binnen om het de ouders moeilijker te maken.

Er bestaan geen grote gezinnen meer, dus in de toekomst zal het kindergeld omhoog gaan om grotere gezinnen te promoten. Ik heb er zelf drie en ben het oneens met voorstellen van onwetende mensen.
Deze redenering verwerp ik ten strengste. Men heeft meer kinderen (eigenlijk: een evenwichtigere verhouding tussen werkenden en niet-werkenden in de toekomst) nodig om het huidige SZ-systeem in stand te houden. Je past dus de menselijke voortplanting aan aan een systeem i.p.v. het systeem zelf fatsoenlijk te hervormen. De mens wordt op die manier ondergeschikt aan het systeem. *

* Hierop maak ik één uitzondering: een politiek gericht tegen overbevolking, omdat overbevolking een zware ecologische meerkost betekent voor de gehele planeet die niet met nieuwe arbeidskrachten kan worden weggefinancierd (wel integendeel). Om die reden zou men bijvoorbeeld de kinderbijslag kunnen beperken tot het eerste en het tweede kind (onder de vervangingsratio van 2,1).

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 5 april 2008 om 20:32.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden