Discussie: Volksnationalisme
Los bericht bekijken
Oud 20 april 2008, 19:45   #4
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Persoonlijk ben ik meer voor autonomie van staten. Ik ben niet tegen internationale samenwerking, zolang het bij samenwerking blijft en geen gemoei wordt.
Ik heb dus niets tegen economische samenwerking, maar een EU grondwet, dus een internationale wet, lijkt me te sterk. Elk land mag van mij zijn wetten kiezen, zonder dat een ander daar iets in te zeggen heeft. Alleen als een land een ander land schaadt, mag er wel opgetreden worden.
Bv als België beslist dat het zijn afval in Nederland mag dumpen, mag Nederland daar wel tegen optreden.
Maar je kan tegenwerpen dat de grondwet eerst door elk land moest worden goedgekeurd, dus dat het elk land vrij stond te weigeren?
En eenmaal de grondwet was goedgekeurd in je land moest je er de gevolgen maar van dragen, dus ook dingen aanvaarden die je minder leukt vind als land.


Citaat:
Ik ben voor een gelijkschakeling van lonen op veel fronten. Het wekt wrevel op dat mensen met verschillende talenten meer moeten verdienen. Er zullen altijd verschillen zijn, maar ik vind het vreselijk dat bepaalde arbeiders voltijds hun nestel kunnen afdraaien voor nog geen 1000 euro per maand, terwijl anderen slapend rijk worden.
Een topmanager neemt meer verantwoordelijkheid dan een lagere arbeider, dat is misschien wel waar, maar moe die daarom zoveel meer verdienen? Ik zou hem iets minder geven en de arbeider, die 's avonds gebroken thuis komt, meer.
Dus dat de staat regels oplegt over lonen? Hoe bepalen we dat dan concreet, progressieve belastingen? een maximum loon?
Verder nog staatsinterventies (bv nationliseren van sleutel sectoren?)

Citaat:
Het staat die vrouw vrij om naar Afrika te migreren. Gedaan met importhuwelijken, wat importarmoede met zich meebrengt. Arbeidsmigratie moet ten allen tijde ingedijkt worden. Laaggeschoolden hebben we al genoeg in de werkloosheid. Die hebben we niet meer extra nodig. Investeer liever in het opleiden van deze mensen, dan in de uitkeringen van de importarmoede, die hier onze sociale zekerheid kapot maakt.
je gaat ervan uit dat iemand die van Afrika komt automatisch werkloos en laaggeschoold is (nu vaak heb je gelijk), maar kunnen we dan niet beter een systeem opleggen in de vorm van (bv) je hebt 2jaar de kans om te bewijzen dat je wilt werken, indien je niet werkt moet je terug gaan anders mag je blijven (dat vind ik menselijker)

Citaat:
Multicul een beetje indijken. Nee, de Chinees op de hoek moet voor mij niet gesloten worden. De mensen die hier al zijn en niet voor overlast zorgen, mogen blijven, maar de relschoppers moeten er uit.
Als niet-nationalist ben ik hier ook volledig mee akkoord, eindelijk is de problemen oplossen (indien links dit door krijgt kunnen we terug electoraal scoren)



Citaat:
Inderdaad een leuke aanzet toch discussie. Volksnationalisme is voor mij in ieder geval iets van een volk dat trots is op zichzelf en deze trots verder uitdraagt. Dat zijn we in onze politiek correcte samenleving verloren.
Wat bedoel je juist me 'trots'? de verwezelijkingen van je voorouders, je cultuur?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden