Los bericht bekijken
Oud 8 mei 2008, 20:51   #21
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
1. Wat heb je gedaan tussen 1997 en 2005?
2. Vind je het slim om een huurovereenkomst mondeling te doen zodat je op elk moment buitengezet kan worden?
3. Zou het niet verstandig geweest zijn om ietwat geld langs de kant te zetten voor als dergelijke zaken zich voordoen zodat je langer dan 1 maand de huur kan betalen?
4. Als u actief werk zoekt kan u dat bewijzen. De bedrijven waar u gaat solliciteren willen u gerust een bewijsje meegeven.
2. Mijn huurovereenkomst is ook mondeling, dat kwam vroeger veelvuldig voor, zolang je goed overeen komt met je huisbaas en je je huur regelmatig kan betalen, geen probleem, zo gauw er zich een uitzonderlijke situatie voordoet, ben je inderdaad lelijk geflest.
3. U hebt wel nooit gestempeld zeker? Hoe kan je nu geld opzij zetten als je enkele jaren stempelt? Ik heb ook dikwijls langere perioden gestempeld de laatste jaren en met een enkele uitzondering houdt dat in, dat je iedere maand een beetje van je spaargeld moet opgebruiken. Dacht u misschien dat huishuur, energie, water, voedsel, kleding ... goedkoper is voor iemand die stempelt?
4. Tijdens mijn werkloosheidsperiodes heb ik onafgebroken gesolliciteerd.
Als je solliciteert via een website, heb je geen bewijs.
Ook telefonisch kan niet bewezen worden.
Solliciteren per brief gebeurt nog heel weinig en feitelijk zou je een brief ook aangetekend moeten versturen om een geldig bewijs te hebben.
Ga je naar uitzendbureau's dan heb je enkel een bewijs dat je er de eerste keer geweest bent, omdat je je op die dag laat inschrijven. Ga je er nog 100 keer naartoe na die eerste keer dan staat daar niets meer van op papier.
Om een bewijs van een bedrijf te krijgen, moet je natuurlijk wel door dat bedrijf uitgenodigd worden voor een gesprek. En slechts weinige bedrijven zijn zo beleefd 50-plussers uit te nodigen, ik heb chance gehad, ik ben weer aan de slag geraakt. Maar ik noem het in de eerste plaats "chance" dat er eindelijk iemand mijn leeftijd niet als eerste beoordelingspunt nam, anders stond ik nog "aan den dop".
__________________
Zo is 't.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 8 mei 2008 om 20:53.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden