Los bericht bekijken
Oud 25 juni 2008, 07:45   #14
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
C2C, aangezien U al aanhaalt dat het toch al te laat is, waarom zouden we dan geen stappen ondernemen die echt puur rampscenario toekomstgericht zijn?

Nu de fossiele brandstoffen uitputten om "safe havens" op te richten op plekken die naar alle wetenschappelijk berekende waarschijnlijkheid de moderne beschaving kunnen redden en handhaven. En de grote hoop van de mensheid opofferen , om toch snel en beter te kunnen herbouwen na de instorting.

Ik raad U aan "De Splinter in Gods Oog" , en " De Hamer van Lucifer" van larry Niven te lezen.

Ikzelf ga gewoon voor "mij en de mijnen" zorgen. Mijn plekje op 350m boven huidige zeespiegel is al verzorgt.
Volgende stap is zelfvoorziening van moderne energie en een werkplaats waar zelfs met primitieve methodes moderne gereedschappen gemaakt kunnen worden..

Ik hoop dat je dat laatste als grap bedoelde . Die zelfvoorziening van eigen energie vond ik wel OK.

@ C2C: Maar even serieus CO² uit de atmosfeer halen, ik zie niet in hoe we dat zouden moeten doen. Ik heb al dergelijke initiatieven gezien en altijd ofwel technisch moeilijk tot onmogelijk ofwel onbetaalbaar.

Ondertussen is een rapport uitgebracht over biobrandstoffen. (nooit een geweldig voorstander van geweest). Die zoals we al allemaal een beetje wisten niet echt het beste alternatief was. Nu zullen ze het proberen met de 2°de generatie biobrandstoffen. Die niet alleen voedsel, maar ook snoeiafval, papier, bladeren en dergelijke moeten omzetten naar bio-feul.



'Biobrandstoffen jagen 30 miljoen mensen in armoede'.
Het huidige biobrandstofbeleid lost de klimaat- of brandstofcrises niet op maar draagt wel bij aan voedselonzekerheid en inflatie. "Arme mensen worden hierdoor het hardst getroffen", stelt de internationale organisatie Oxfam in het rapport 'Another Inconvenient Truth' dat vandaag wordt gepresenteerd.
(belga) - Volgens het rapport heeft het biobrandstoffenbeleid van de rijke landen meer dan 30 miljoen mensen de armoede ingejaagd. "Dit beleid draagt eigenlijk bij aan een versnelling van klimaatverandering en verergert de armoede en honger", zegt de schrijver van het rapport, Oxfams beleidsadviseur voor biobrandstoffen Rob Bailey.

In 2007 zouden rijke landen bijna 15 miljard dollar aan steun aan biobrandstoffen hebben gespendeerd. "Terwijl ze het goedkopere ethanol uit Brazilië buiten de deur hielden, een product dat veel minder schade toebrengt aan de voedselzekerheid in de wereld."

Volgens Peter Vis, expert van de Europese Commissie, steunt de Commissie enkel biobrandstoffen die beantwoorden aan duurzame criteria.

25/06/2008
Bron: De Tijd



Nu tot daar, hetgeen er nog rest is rijden op batterijen en waterstof ook deze zijn niet perfect. Maar hoe dan ook olie word duurder en duurder en met de tijd schaarser. Er zijn veel andere voorstellen i.v.m krachtcentrales enz... ik heb eens een hele lijst gemaakt.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 25 juni 2008 om 07:51.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden