Los bericht bekijken
Oud 25 maart 2004, 21:15   #42
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot

er is géén voldoende samenwerking op dat gebied.. De samenwerking in NATO stelt bijna niets voor... NATO staat nog maar aan 't begin van haar re-organisatie en is vooral goed voor 't afleggen van ronkende verklaringen tegen terrorisme.. Maar effectief en efficiente samenwerking ? Maar neen..
Ach dat is complete onzin en toont weeral aan dat je er niks van kent .

Nato heeft zonder problemen de operatie in afghanistan overgenomen.




Citaat:
ik zie elke dag waar Afghanistan ligt .. Maar daar hangt de klepel niet, mocht je 't nog niet doorhebben..
de Irak oorlog had ALLES met de oorlog tegen terrorisme te maken..
Nog meer onzin de eigen adviseur voor terrorisme van bush zegt dat iraq niks te doen had met de oorlog tegen terrorisme en dat met de invasie van iraq bush de oorlog tegen terrorisme in gevaar brengt.

Wie zal het best weten jij of de top adviseur van bush en clinton?

Citaat:
Het klopt trouwens niet dat er in IRak géén terroristische groepen aanwezig waren voor de inval. Die waren er wel : ik refereer naar Mujahedeen-e-Khalq & Ansar al Islam.. Beiden hadden trainingskampen in Iraq..
Saddam had geen banden met terroristsiche organisaties als jij denkt van wel neem dan contact op met de VS want ze zoeken al jaren.

Strategische plaats? De VS basissen in SA en koezeit zijn meer dan genoeg .
Citaat:
Maar revamping the middle East & de war on terror kun je niet van elkaar gescheiden zien ! Het zijn twee zijden van eenzelfde munt, mijn beste K9. Het gaat hier over geopolitiek ,en vanuit dat standpunt was Irak de dominosteen die onderuit gehaald moest worden om de meer prangende problemen aan te pakken in het MIdden Oosten.
dat is onzin verzonnen door bush en jij trapt daar in. vergelijk het met de vorige domino theorie in vietnam

Citaat:
Het gaat hier in eerste instantie om de hele Perzische Golf..Dat is het hartland van de terroristen (S.Arabië , Jemen).. Daar gaat de zorg in de eerste plaats naar uit..Ik blijf trouwens herhalen wat ik hier al eerder heb geschreven : Iraq is the tactical pivot, S.Arabia the strategical pivot & Egypt the prize..
De VS STEUNEN jemen en SA er is geen sprake van dat ze die landen aanpakken . De perzische golf is trouwens niet het hartland er is geen hartland dat is het hem juist van indonesie tot algerije overal zit al qaida wel ergens.
k9 is offline   Met citaat antwoorden