Los bericht bekijken
Oud 10 januari 2009, 12:17   #37
moser
Europees Commissaris
 
moser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 3.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes Bekijk bericht
Volgens mij moet daar hetzelfde antwoord op gegeven worden.
Trouwens steun voor Hamas of niet. Hamas kan niet winnen en Israël gaat niet met Hamas aan tafel zitten. Dus conclusie : een verderzetting van de miserie voor de palestijnse burger. Willen de palestijnen een toekomst hebben zullen ze zich moeten distanciëren van Hamas, dit lijkt mij alvast duidelijk te zijn.
Dat hoor je wel vaker. De onrechtvaardige situatie kan niet meer worden teruggedraaid dus gaan we ze nog grotere proporties laten aannemen dan zijn we van het probleem af. Sorry, zo denk ik er niet over. Dat de klok niet achteruit kan is geen reden om dan maar de bal in het kamp van de slachtoffers te leggen. De verantwoordelijkheid ligt bij de bezetter, altijd.

Trouwens, in 2008/9 wijst men naar Hamas, drie jaar terug waren de Libanese dode kleuters uit Qana de schuld van Hezbollah en in 2002 vond Sharon de toenmalige Palestijnse autoriteit onder leiding van Arafat een bolwerk van terrorisme. Wat op valt en wat eigenlijk logisch is dat de gesprekspartner van Israel wie het ook is of zou kunnen zijn blijkbaar voor hen nooit deugt. De reden is simpel: Israel heeft geen gesprek nodig, ze hebben al alles wat ze willen. Het is alsof je vrede zou willen stichten tussen een verkrachter en een verkrachte, terwijl de verkrachter nog op het slachtoffer ligt. Dat gaat niet.
moser is offline