Los bericht bekijken
Oud 16 januari 2009, 09:52   #92
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
lijkt mij al een veel eerlijker kijk op de zaak.

Die transracial abductees website lijkt in alle opzichten iets wat bekokstooft is door sujetten die graag wat de provocerende rootsfundamentalist uithangen.

Dit b.v.
Citaat:
Maar dat ben ik niet, ik ben een Aziaat die is gedeporteerd naar een racistisch westers land.
Om je dood te lachen. Dat alleen al keldert voor mij de geloofwaardigheid van hun kritiek. Chinezen, Japanners of Koreanen hebben absoluut geen moeite om openlijk racistisch te zijn t.o.v. blanken of zwarten. Of onder elkaar.

Dit is kritiek van zo typisch Westerse aard, dat men in Azië er zich een breuk mee lacht.

Of dit:
Citaat:
“Wie zegt dat een kind hier meer kansen heeft? Dat is jouw perspectief. Maar het gaat erom hoe een geadopteerde dat innerlijk ervaart. Op mijn manier zou ik het daar ook goed gedaan hebben. Misschien was ik gestorven als een arm kind. Dat zou kunnen, ja.”
En als ik dit, en als ik dat, en als mijn tante een snor had was ze m'n oom.... Ik hoop dat ze dan ook allemaal terug naar het land van oorsprong zijn getrokken, en niet langer in het racistische Westen wonen. Kwestie van consequent te blijven.

Een eerlijke kijk op de zaak is erkennen dat er misbruiken zijn geweest, net zoals er ook vele successen zijn geweest. En dat de procedure vandaag zeer omzichtig en zo respectvol mogelijk gebeurt. Er is wel degelijk veel geleerd uit het verleden, en ik heb al behoorlijk wat getuigenissen en ervaringen gelezen en gehoord.

Beetje zitten ijlen over kolonialisme en adoptie doodleuk laten samenvallen met commercie is GEEN eerlijke kijk, maar zich interessant willen maken over een onderwerp waarbij de informatie waarop men zich baseert overduidelijk op internet is bijeengeraapt, aangevuld met wat losse mediafeitjes. En dan nog behoorlijk fucking selectief. Adoptie moet kritisch bendaderd worden, zeker de interlandelijke, maar dit is met bakken stront gooien naar adoptanten, geruggesteund door een handvol malcontenten.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden