Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2009, 17:20   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard LDD : Derk Jan Eppink: Europees boegbeeld voor Lijst Dedecker

De Nederlandse journalist en publicist Derk Jan Eppink wordt het Europees boegbeeld van Lijst Dedecker (LDD) bij de verkiezingen in juni en campagneleider."Dat een Nederlander opkomt in Vlaanderen is nieuw, maar ik voel me meer Vlaming dan Hollander. Noem me een vervlaamste Nederlander, een Nederbelg die zich hier al vijftien jaar intensief heeft ingeburgerd," zegt Derk Jan Eppink.

Derk Jan Eppink werkte aanvankelijk voor de Nederlandse krant NRC Handelsblad. Halverwege de jaren '90 ruilde hij Den Haag in voor de Brusselse Wetstraat en ging hij aan de slag bij De Standaard. Later werd hij medewerker van toenmalig Europees Commissaris Frits Bolkestein.

In 2006 kreeg Eppink de Prijs voor de Vrijheid van de liberale denktank Nova Civitas. Eppink kreeg de prijs wegens 'de kritische en onbevangen wijze waarop hij het politieke leven in Vlaanderen becommentarieert, zonder zich daarbij te laten leiden door de politiek correcte journalistiek'.

Tegenwoordig schrijft hij onder meer voor Knack en het Nederlandse weekblad Elsevier.

Jean-Marie Dedecker: "Met Derk Jan heb ik al jaren contact, en telkens kwamen we tot dezelfde conclusie, of het nu over de Vlaamse, de Belgische of de Europese politiek ging. Natuurlijk ligt de beroepservaring van Derk Jan meer in Europa, dus is het logisch dat hij voor die verkiezingen gaat. Maar Derk Jan heeft veel meer in zijn mars, en zal de komende campagne, zowel voor Europa als voor Vlaanderen ook technisch en inhoudelijk begeleiden. Zijn politiek inzicht in de Amerikaanse verkiezingen zal LDD ongetwijfeld van pas komen."

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden