Los bericht bekijken
Oud 1 maart 2009, 14:40   #17
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Er wordt inderdaad gezegd dat Atlantis rond was.
Maar wie kan da bevestigen? Plato? Het is toch een eigenaardig beeldje maar, volgens google earth niets speciaal. Ik neem vrede met hun antwoord.

Maar Atlantis, tblijft iets fascinerend he. Nog maar te zwijgen over Alexandria, leken veel gemeen te hebben.

Ja Parcifal, ik weet het niet man, maar wat ik wel weet: ik ga niet discussieren met een expert zijn inzicht erover

Jammer Vorenus, maar ja... het is inderdaad mogelijk dat Antartica ooit tropisch was. De vraag is dan echter, wat heeft de aardbol zo doen shiften dat alles zo ineens anders stond? Will it happen again?
theorie van de aardkorstverschuiving (Hapgood)

Citaat:
onder invloed van verschillende factoren zoals o.a. de poolkappen en de stand van de aardas, de aardkorst in zijn geheel kan verschuiven over het vloeibare gedeelte van de aardmantel. Dit betekent, dat gebieden die eerst een gematigd klimaat kenden, terecht kunnen komen binnen de poolcirkel. Dit is precies wat Hapgood veronderstelt, in het geval van Antarctica. Bij de laatste aardkorstverschuiving zijn de polen tweeduizend mijl verschoven, hierdoor heeft de Noordpool zich verplaatst van de Hudsonbaai naar het huidige punt in de Noordelijke IJszee. Hapgood denkt dit te hebben bewezen met behulp van de C14-dateringsmethode en het gegeven, dat metaaldeeltjes in lava zich richten naar de magnetische polen en deze liggen op hun beurt niet ver van de werkelijke polen. Het lot van Antarctica was hiermee bezegeld en zij is ten gevolge hiervan terechtgekomen in het poolgebied met alle gevolgen van dien.
http://www.liberales.be/boeken/hapgood

Zelfs Einstein ondersteunde deze theorie.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden