Los bericht bekijken
Oud 7 april 2004, 13:48   #31
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Wie gaat ons boerken beletten van nog extra te spuiten ?
De overheid natuurlijk.En wie dat gaat betalen?Simpel:de industrie;met het geld dat ze uitsparen op andere bestrijdingsmiddelen zal het nog steeds een uitermate lukratieve zaak blijven.
En om zeker te zijn dat de boodschap begrepen zal worden moet er een wijziging komen in de strafwet:bij overtreding gaat het immers om poging tot doodslag en dan kan ALLE grond waarop de betrokken landbouwer teveel verdelgingsmiddelen gebruikte ook aangeslagen worden.Want vergis je niet:dit gaat om drie dingen:geld,geld en nog eens geld......dus moet de gemeenschap met gelijke wapens terugvechten.


Citaat:
Misschien is het overdreven, maar ik vind dat juist een gezonde situatie
Vreemd standpunt als je het mij vraagt.Enerzijds vind je het overdreven,anderzijds ben je er tevreden mee........

Het punt is:bewijzen dat iets geen schade aanricht is tengronde een negatief bewijzen.En dat is uitermate moeilijk (op zijn best) en totaal onmogelijk (op zijn vaakst).
Er zijn tests,er zijn zorvuldigheidscriteria en die moeten gehanteerd worden.Eénmaal dat gedaan,moet het volgens mij toegelaten worden.
En hou toch op met dat "het DNA is de blauwdruk van het leven,het is dit en dat.....";het is gewoon een molecule (akkoord,er zijn er die eenvoudiger zijn),en dus zijn alle natuurkunde wetten onverkort van toepassing.
Ooit vertelde een arts die voor een Amerikaanse spoorwegmaatschappij werkte dat het onmogelijk was dat een mens sneller dan 90 km/h zou reizen:het menselijk lichaam zou niet meer kunnen ademen.........

Citaat:
Zout en nog een aantal andere dingen is inderdaad eveneens een probleem in ons voedsel. Maar dat is een andere kwestie.
Chemisch is het een andere kwestie,maar principieel niet.Zout kan hoegenaamd geen kwaad,en is zelfs nodig voor vochtretentie.Echter,teveel zout levert dan weer problemen op.
Een beetje zoals een vuurwapen:niet het wapen is een probleem,maar de wijze waarop mensen het soms op ongepaste wijze gebruiken is het des te meer.....

Citaat:
Beide, plus dat dan de gebruiker een grotere verantwoordelijkheid te verwerken krijgt.
Niet akkoord.De overheid (lees:het collektief van mensen die samen een volk vormen) moet grenzen stellen aan menselijk gedrag en erop toezien dat die grenzen gerespekteerd worden.Bij gebrek aan een norm is alles toegestaan,en kan het individu niets verweten worden.

Denk eens terug aan mijn post over het bier.Denk je dat bier zou toegelaten worden onder het "voorzorgsprincipe"?????

Dit pricipe komt gewoon hierop neer:"wat de boer niet kent,dat eet hij niet",of,met andere woorden:ik snap het niet,dus is het fout.......
Enig idee wat de historici hierover zullen schrijven binnen pakweg 200 jaar????
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline