Los bericht bekijken
Oud 20 maart 2009, 12:42   #42
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
1) Arabieren waren ten tijde van Mo rondtrekkende roversbenden en dat zijn ze gebleven tot dat er olie gevonden werd. De bijdrage van de Arabieren tot de vooruitgang van de beschaving is zo goed als nul. Als ze al badkamers hadden is dat dankzij de Romeinen en de Grieken en helemaal niet hun verdienste.
Het westen heeft zich verder ontwikkeld en de arabische wereld heeft dat helemaal niet gedaan. Als je in vele arabische landen een foto nu neemt en ge zou dat ook hebben kunnen doen 1400 jaar geleden , ge zou geen verschil zien.

2) Wat zou volgens U Hamas moeten doen ?
- Uw kennis van de arabische geschiedenis is niet echt up to date he?
- Ik heb zo'n vermoeden dat 'de beschaving' niet bestaat. Hoogstens kan je spreken van een beschaving waar mensen als de minister deel van uitmaken (en er zelf ook hun aandeel in hebben), en een totaal andere beschaving waarvan u deel uitmaakt (helaas ook met een eigen aandeel erin). Daar waar ik op het eerste zicht de beschaving waartoe de minister behoort zou typeren als eentje die zich laat leiden door feitelijk-objectieve analyses, een sociale bewogenheid en een openheid voor discussie... daar typeert 'uw beschaving' zich at best door goedkoop populisme met haar one-liners, racisme en een inherente oorlogslogica.

Dat 'de arabieren' (weer zo'n inhoudsloos containerbegrip) niets hebben bijgedragen aan de beschaving van de minister is onjuist. Ik ga daar verder geen woorden aan verspillen. Ze zouden toch niet aankomen.

Dat 'de arabieren' niets zouden bijgedragen hebben aan uw soort beschaving is ook onjuist. Tal van dictators en andere machtswellustelingen doen elke dag opnieuw weer hun best het Amerikaans-Brits-Israëlisch imperialistische optreden (overgoten met populisme en racisme) te ondersteunen... Dat allemaal in functie van hun eigen macht natuurlijk. Het Saudische koningshuis is hier een voorbeeld van. Het ISI is een ander voorbeeldje.

De relevantie van de bijdragen aan een of andere beschaving in een discussie over de misdaden van het Israëlische leger is me overigens ook niet direct duidelijk. Of het moest zijn om de aandacht af te leiden van het topic natuurlijk...
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.

Laatst gewijzigd door Andy : 20 maart 2009 om 12:46.
Andy is offline