Los bericht bekijken
Oud 3 mei 2009, 14:44   #48
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Het is kennis die voor iedereen geldig is. Alleen zijn mensen te lui of te ongeduldig (of vallen ze in slaap) om die kennis te bereiken.

Bovendien bestaat er onenigheid in de terminologie. Crowley was niet de eerste, maar wel de meest grondige doorbreker van die onenigheid, daar hij vond dat terminologie slechts een bijzaak is.

Los van deze zaken is die kennis algemeen geldig. Wanneer we lang denken over een vraagstuk, en plots het antwoord bekomen, dan bedenken we het antwoord niet.

Wij -roepen het op-.
Denken is slechts draaien met de bestaande kennisfragmenten. Het schept geen nieuwe kennis noch idee.


Maar dus, wanneer ik volgens jou zeg dat controle over je geest (om de term meditatie niet te gebruiken) strict noodzakelijk is, dien ik vervolgd te worden.
En dit terwijl meneer te lui is om zijn eigen geest eens onder de loep te te nemen.
U draait. En bovendien zegt u hetzelfde wat Christenen zeggen. Wanneer je maar lang genoeg zoekt en gelooft, zul je Jezus vinden! Maar natuurlijk vind je Jezus niet: Wat je vindt is dat je jezelf voor de gek houdt met een hallucinatie. En volgens neurologen is het menselijk brein zéér vatbaar voor hallucinatie. Het verklaart ook het verschijnen van Heiligen, profeten en Goden aan mensen overal ter wereld, in een schaamteloze diversiteit.

Wat u doet, meneer, is spirituele kennis verheffen tot in de oneindigheid, en echte kennis over de wereld waarop we leven, marginaliseren. Een quasi-filosoof die met een air d'arrogance de ene kennis boven de andere plaatst. Helaas voor u kunt u niet voor andere mensen bepalen welke soort kennis zij belangrijker vinden.

En wat u zei over meditatie, dat is natuurlijk niet vervolgbaar. Ik had het over het chantagemiddel ''de Hel'' om mensen naar het geloof toe te schrikken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden