Los bericht bekijken
Oud 31 mei 2009, 22:24   #13
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herman2 Bekijk bericht
Ik heb jaren op het VB gestemd, maar voor het eerst ga ik dat niet meer doen.
Hun partij-programma is heel goed, maar je bent er niks mee omdat ze het toch niet kunnen realiseren.
Het blijft er immers naar uit zien dat het cordon sanitaire niet doorbroken zal worden.

"Beter in vogel in de hand, dan tien in de lucht"

Mijn stemkeuze zal dus gaan naar NVA of LDD.
Ik weet, deze partijen hebben ook hun min-punten, maar ze zijn toch nog iets beter dan de rest.
NVA is de meest Vlaamse.
Maar LDD is een nieuwkomer en krijgt daarom het meeste voordeel van de twijfel.
Als LDD er niks van bakt, kan men de partij bij de volgende verkiezing (federale) 'ten laatste' binnen 2 jaar al afstraffen.

Dus wil ik ze nu wel een kans geven.
Ik stem sinds 99 altijd VB en ik zie geen reden om dat te veranderen.

NVA: ze zijn misschien uiteindelijk uit het kartel gestapt maar niet nadat ze eigenlijk al hun hele programma hadden ingeslikt nog voor onderhandelingen begonnen.

NVA legt de lat veel te laag voor mij op het communautaire vlak, en ik zie ook hoe ze in een grote bocht om het migrantenthema heen fietsen.

Fratsen als lijstverbindingen met alle andere (uitgezonderd LDD) partijen (maar dus wel met SPA, VLD, CD&V, BUB, PVDA, Groen!) tegen het VB in Brussel geven bij mij ook aan waar hun prioriteit ligt, en dat is niet bij vlaanderen maar wel bij het 'bestrijden' van het VB en het zich salonfähig maken bij de macht.

LDD:
Uiterst irritant hoe deze 'oppositiepartij' zich geregeld laat verleiden tot een portie 'blok bashing' om in de PC media te komen. Ik zie ook geen consistent geheel. Op een Boudewijn Bouckaert of Derk Jan Eppink zou ik mezelf kunnen zien stemmen. Niet op een JMDD of een Jurgen Verstrepen. Ook hun vis noch vlees houding op communautair vlak en hun pleidooi voor het nog verder opengooien van onze grenzen voor migratie vind ik maar niks.
Rr00ttt is offline