Discussie: Psychonaut!
Los bericht bekijken
Oud 9 juni 2009, 19:00   #26
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat is goed. De tijd vraagt om het vrouwelijke wanneer het mannelijke toont naar zelfdestructie te leiden.
Raar maar waar! Er is nood aan een nieuwe vrouwelijke goddelijkheid in de maatschappij. Niet alleen de maatschappij, maar ook in religie.
Het heilige vrouwelijke is zo goed als de schandpaal op gehangen en lang vergeten.
Als ik nog maar God als vrouw adresseer stelt men de vraag: Hoe weet U dat God vrouwelijk is?
Dan stel ik de vraag: hoe weet U dat God mannelijk is?

Komt erbij kijken, God is hermafrodiet, zelfbestuivend. Lelijk van me misschien voor sommige om dit te zeggen. Maar als alles van God komt, en alles dat gepaard gaat met "evolutie" een seksuele uiting is... dan kan ik niet anders dan vaststellen dat het opperwezen een hermafrodiet was.
Of ga ik nu te ver in het denken?


Citaat:
Hopelijk liggen die ervaringen niet te dicht bij elkaar in tijd en ruimte.
LOL nee gelukkig niet neen

Citaat:
Dat ken ik. Ik krijg een rilling en tranen als ik eraan terugdenk, me ernaar verplaats.
Het toffe is, ik hoef helemaal niet meer terug te gaan. Het is constant!
Ik ben -zo goed als- in constante harmonie met de natuur.
Toch ben ik nog noodgedwongen aan de huidige realiteit, afgeschermd van de natuur. Ik moet hierin verandering brengen. Elke cel in me roept er om, ruk je los van het huidige.

Citaat:
Dat ook. Maar geldt dat niet voor ons allen? wens ik te geloven.
Dat is zeker zo We zijn allen onderdeel van waar het ooit begon, we zijn allen 1, maar de eenheid wou ook apartheid ervaren.
En dat is zo magisch aan het hele gebeuren, dit gebeuren, alles kan! Alles bestaat. Elke gedachte wordt geuit in een fysieke vorm.
Geprezen zij Hij/Zij die het mogelijk maakte.

Citaat:
Er zijn momenten, misschien maar één in je leven, waarbij je beseft dat elke dag die je daarna beleefd een geschenk is, een moment waarop je je zou kunnen overgeven aan de dood zonder angst, slechts voelend dankbaarheid.
Ik ben niet bang voor de dood, het stopt nooit Wel ben ik bang voor de manier waarop.
Alles wat gebeurt, hoort te gebeuren om te bepalen wie we zijn.

Citaat:
Daarna treed de realiteit in, je vergeet dat moment niet meer. Denk eraan terug als je zwak bent. Maar doe wat je toen dacht dat goed was, waarvoor je 'gebleven bent'.
Wat is de realiteit johan? De huidige realiteit waarin wij leven is alles behalve eentje dat werkt. Ze faalt, crashed langs alle kanten.
Ik zou de psychedelische ervaring meer reëel noemen dan het huidig bestaan. We drukken ons meestal uit vanuit één perspectief, daar de psychedelische ons even toont dat er 10000000 andere perspectieven zijn, nieuwe uitgangshoeken.
De ervaring begint waar de geest ze uiting geeft.

Citaat:
Konijnenhollen zijn slechts een klein deel van het leven. Je vergelijking is gepast. In zo'n hol kan je niet veel kanten op.
En dat is net waarom ik ze achter me laat... maar de zoektocht gaat verder.
Het leven gaat verder, alleen in een nieuw perspectief
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden