Los bericht bekijken
Oud 11 juli 2009, 17:57   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.749
Standaard

Broekske mag zo bekwaam geweest zijn als iedereen hem toedicht, als het waar is wat in de pers verscheen, namelijk dat hij andere partijen èn zijn eigen partijgenoten schoffeerde tijdens de onderhandelingen, dan kan zo iemand geen plaats krijgen in de regering.

Ik zou alleszins problemen hebben met iemand die zeer bekwaam is, maar dit veel te graag en op alle mogelijke en onmogelijke momenten laat horen in volle publiek.
(doet me trouwens denken aan tsjeef Eyskens, die ooit gezegd zou hebben dat in gans het land maar één mens was die intelligenter zou zijn dan hemzelf, en dat was zijn vader, den oude Eyskens ...)


Daarbij heb ik wel kritiek gehoord op zijn ministerschap. Veel aandacht voor vele hervormingen, den ene nog rapper na de andere dan de vorige ..., maar rust brengen in het onderwijs, en de domme veelvuldige administrasie sterk vereenvoudigen, daar blijkt weinig van in huis gekomen te zijn ..
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline