Los bericht bekijken
Oud 12 augustus 2009, 11:25   #94
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Vandaag te horen gekregen dat ik om medische redenen best niets meer met alkohol drink. Voor sommige ziektes is alkoholgebruik nu eenmaal slecht, ook al is het gebruik niet de oorzaak van de ziekte. Moest ik nu legaal af en toe marihuana kunnen nuttigen zou ik minder probleem hebben met dat medisch verbod op alkohol. Dan zou ik in het verleden waarschijnlijk minder alkohol gedronken hebben en misschien gezonder zijn als nu. Helaas verkiest de maatschappij dat mensen zich aan bepaalde drugs houden die allesbehalve gezond zijn.

Door marihuana illegaal en alkohol legaal te houden wordt de volksgezondheid schade toegebracht.

Het is natuurlijk voor de hand liggend tegen me te zeggen, dat ik maar helemaal geen drugs moet nemen als ik geen alkohol mag nemen, met een 'skol' en een slokje schuimend bier erna vanwege de verbiedzuchtige moraalridder op zoek het leven zo lang mogelijk te rekken al is het in een dwangbuis. Ik wens ze geen koekje van eigen deeg die onverdraagzamen, slechts wat meer liefde voor de medemens.

onze maatschappij zit in haar zwanenzang.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden