Los bericht bekijken
Oud 31 augustus 2009, 09:51   #1
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Thumbs down Belgische dronken chauffeurs gevaarlijker dan..

Dronken politiecommisaris vlucht, dronken Schepen uit Oudenaarde vlucht enz..
Wanneer gaan ze het ooit eens leren, vraag ik mij af?
Ik drink per definitie geen alcohol dus kan altijd rijden.


Dronken dader rijdt door na fatale klap

Neals (17) achtste slachtoffer vluchtmisdrijf sinds begin zomervakantie

HULSHOUT - Sam Van Asbroeck (18) en Jens Van Den Broeck (20) zagen zaterdagochtend hoe hun vriend Neals Clé (17) voor hun ogen werd doodgereden door een zwarte BMW. Doodrijder Chris Broeckx (39), die dronken achter het stuur zat, pleegde vluchtmisdrijf. Neals is al het achtste slachtoffer van een vluchtmisdrijf sinds het begin van de zomervakantie.

Neals Clé (17) uit Hulshout trok vrijdagavond naar de Schuimparty in het Industriepark in Hulshout. Omstreeks 4 uur wandelde hij met zijn vrienden Sam Van Asbroeck (18) en Jens Van Den Broeck (20) via de Vaartstraat naar huis, een tweetal kilometer verder. Drie andere vrienden, onder wie Jelle Van Den Broeck (17), reden met de fiets achterop. 'We wandelden alle drie op de berm', zegt Jens. 'Neals liep aan de buitenkant, in het gootje naast de weg. Plots reed er een auto naast ons. Het volgende moment zag ik Neals door de lucht vliegen. Hij belandde enkele meters verderop in de berm. De auto reed met hoge snelheid verder. De bestuurder deed niet eens moeite om te stoppen.' De politie pakte de dader enkele uren later in Bevel op.

Jens belde meteen na het ongeval de hulpdiensten. 'Ik zag direct dat Neals er erg aan toe was.' De dokters van het MUG-team probeerden Neals te reanimeren, maar alle hulp kwam te laat. De jongen stierf ter plaatse.

Zijn kameraden zijn zwaar aangeslagen. 'Ik ben Sam die nacht gaan ophalen', zegt diens moeder Carine Bruynseels. 'Hij was in shock. De dokter heeft hem een kalmeringsmiddel gegeven.' 'Neals is een van mijn beste kameraden', zegt Jelle. 'We zaten samen in de kleuterklas en de lagere school en op 1 september zouden we samen naar het Damiaaninstituut in Aarschot gaan. Neals was een stille jongen. Als hij iets zei, was het meestal om te lachen.'

De jongens hadden nog zoveel plannen. 'Volgend jaar zou Neals samen met mijn zonen Jens en Jelle en nog andere vrienden een week naar Spanje gaan', zegt Walter Van Den Broeck. 'Dat moest hun droomvakantie worden.'

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=G512EB56M


Wat is nu gevaarlijker in Belziek, dat wegennet of degene die erover rijdt?

In "wegmisbruikers"gister op SBS6 zie verkeersprocureur Koos Spee dat er in Nederland een anti-start-blokkering bij notoire dronken rijers wordt gezet in de auto voor een bepaalde proeftijd. Lukt dat goed, zijn er na 2 jaar geen herhaling dan gaat het eruit. Voor de bestuurder kan starten moet hij een blaasproef doen; is die negatief kan men starten. Bij positief start de auto niet.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!

Laatst gewijzigd door stropke : 31 augustus 2009 om 09:52.
stropke is offline   Met citaat antwoorden