Los bericht bekijken
Oud 2 mei 2010, 01:19   #34
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seppe Cools Bekijk bericht
Jij impliceert met je "wat dan nog?" dat er, bij de kennis dat Allah niet bestaat, er nagenoeg geen verschil zou zijn.
Dat is nog maar eens een bewijs van uw kortzichtigheid en gebrekkige kennis als het gaat over wat religie doet met een mens. En ondertussen maar proberen mij af te schilderen als een onwetend iemand, terwijl je zelf totaal niet lijkt na te denken
Ik impliceer dat niet, ik zeg dat. Voor een gelovige maakt dat geen enkel verschil. Vergelijk het met wat Hawking schreef over de big bang: we weten niet wat er voor de singulariteit bestond of wat die veroorzaakt. Als mensen dat god willen noemen, dan kan de wetenschap dat niet ontkrachten. Een hersenstructuur of een gen zou voor jou aantonen wat je toch al gelooft en voor een gelovige bevestigen dat god de mens zo heeft geschapen dat h/zij voorbestemd is om te geloven. Probleem opgelost. Het is niet omdat jij de gedachtegang niet snapt, dat er geen gedachtegang is. Een gedachtegang die overigens ondersteund wordt door de geschiedenis van wetenschap en religie.

Ik schilder je trouwens niet af als een onwetend iemand, daar zorg je zelf wel voor. Niet alleen onwetend, maar ook nog naïef.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 2 mei 2010 om 01:21.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden