Los bericht bekijken
Oud 28 juni 2010, 18:19   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Al jaren zitten Nederlanders op dit forum te kakken op de rol van de Koning in de Belgische politiek.

En wat merken we nu ?

De rol van de Oranje Koningin is niet eens anders.

Blijkt dat Nederlanders al jaren maar wat kletsen over België
(Zo als de hertog dat uitdrukt)
Oh, maar de Nederlanders beginnen er ook stilaan genoeg van te hebben hoor.

Het Koningshuis van Oranje kost de Nederlandse belastingbetaler meer dan 100 miljoen euro per jaar.

In de Nederlandse kranten verschijnen reeds een jaar of drie meer en meer artikels hierover ( een voorbeeld : 'Wat kost het koningshuis?' - Trouw ) waarin men leest dat er zelfs in de Tweede Kamer vragen hierover worden gesteld.

Ik zag ook een paar maanden geleden een documentaire op de Nederlandse televisie waarin mensen werden gevraagd wat ze van hun Koningshuis dachten. De meesten zijn nog enthoesiaster als hier, dat is duidelijk, maar ik hoorde toch iemand zeggen dat ze wat minder geld mochten krijgen voor hun handjesschudden. En ik zag zelfs een pure republikein aan het woord, wat tien jaar geleden gewoon voor onmogelijk zou zijn geacht in Nederland.

Tot slot is er het schandaal van een paar maanden geleden van kroonprins Alexander en zijn dubieuze investeringen in Afrika, welke ook voor ophef hebben gezorgd bij onze noorderburen.

De eerste barsten in de onvoorwaardelijke trouw van het Nederlandse volk aan haar Koning(in) zijn een feit.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden