Los bericht bekijken
Oud 15 juni 2004, 15:11   #34
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
1. Ik denk vooral aan direct contact tussen het magistratenmilieu en de gewone man.
Ik ook. Daarom moet iemand verantwoordelijk voor justitie voldoende feeling hebben met BEIDE. Ik denk daarom niet dat een loodgieter hiervoor geschikt is, tenzij hij een diploma rechten heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
2 Helemaal niet de kleine dorpskernen staan in macht boven de hogere trappen, zij genieten de macht van permanente afzetbaarheid, en het zijn zij die zelf in discussie bepale wie hun vertegenwoordiger is!
LOL. In het huidige systeem hebben ze alleszins geen macht, vooral in de fusiegemeenten. Ik zie mijn vader zich vaak genoeg opjagen ivm deze kwestie. En het bepalen van de volksvertegenwoordigers is vooral een kwestie van vriendjespolitiek.

Ik zie niet in hou jouw systeem kan voorkomen dat de dorpskernen even machteloos blijven. Verder zie ik niet in in welke mate jouw systeem in regionale en nationale politiek anders gaat zijn dan nu.

Ik stond vroeger aan jouw kant. Ik dacht vroeger net zo. Ik ben ondertussen was wijzer geworden
IlluSionS667 is offline