Los bericht bekijken
Oud 11 februari 2011, 12:59   #15
Deepeco
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 2.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
1. een buizerd is geen concurrent voor een jager omdat een buizerd zich niet voed met jachtwild. Het heeft voor een jager dan ook geen enkele zin om buizerds te vergiftigen.

2. Veel van deze buizerds die zijn vergiftigd worden daar georchestreerd neergelegd door vogelbescherming Vlaanderen in hun heksenjacht tegen de jacht. Herinner u onze vogelbechermer die werd gepakt met een zak dode buizerds en die deze ging neerleggen om ze daarna te "vinden" en de gazet te bellen dat de stoute jagers weer buizerds hadden vergiftigd.

3. Ooit al 4 buizerds op 10 vierkante meter gezien? Ik niet en toch vindt men vier dode buizerds op 10 vierkante meter... Ik moet er geen tekening bijmaken zeker.
wat we in ieder geval weten is dat het bijzonder onwaarschijnlijk is dat vogelbescherming vlaanderen die buizerds heeft gedood. Dat zou totaal tegendraads zijn. En ik werk in een vogelopvangcentrum en ik ken behoorlijk wat mensen in die sector. Mensen die in opvangcentra werken, die doden geen buizerds. Die mensen hebben een deontologische ethiek, en ze gaan niet buizerds doden om dan de jagers proberen de schuld in hun schoenen te schuiven, de jagers ten onrechte te beschuldigen en zo de jacht te proberen te verhinderen. Als men zoiets denkt, dan moet men wel met bijzonder sterke argumenten afkomen, bv dat die mensen een meervoudige persoonlijkheidsstoornis hebben of psychotisch zijn ofzo, en er is geen enkele reden om dat nu aan te nemen.
Dus... moet iemand anders die buizerds gedood hebben. We weten dat jagers in het verleden al effectief buizerds hebben gedood; daar is uitvoerig veel bewijsmateriaal voor, jagers die betrapt werden enzo. Of het kunnen gewone burgers geweest zijn, maar dat is onwaarschijnlijk, want waarom zouden die zoiets doen? Die hebben momenteel geen motief.
Conclusie: het meest waarschijnlijke is dat jagers die buizerds gedood hebben. Wie die 4 buizerds dan op 10 m² bij elkaar heeft gelegd, is minder relevant dan de vraag wie die buizerds heeft gedood.
__________________
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen
http://stijnbruers.wordpress.com
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden