Los bericht bekijken
Oud 18 februari 2011, 22:41   #36
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Ik hoor hier dus stemmen opgaan om het volgende te doen:
- een subforum 'vakbonden'
- een subforum 'syndicaat/patronaat' met in de omschrijving dat de lading ook de zelfstandigen dekt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Akkoord voor Corse.
Akkoord voor Txiki

Concreet voorbeeld: de notionele interestaftrek is bijzonder actueel alweer. Hierover horen en lezen we toch wel zeer tegenstrijdige meningen. Er zou in een algemene inleiding, waarop niet mag worden gereageerd, uitgelegd kunnen worden wat de notionele interestaftrek juist is. Vervolgens kan aan vakbonden en patronaat gevraagd worden hun mening en visie te geven. Waarop wij als forummers vragen kunnen formuleren. Dat lijkt me toch enorm boeiend.

Andere thema's: loonindex, gelijkstelling statuten arbeider en bediende, de banken, VIA... noem maar op. Ik las laatst in Trend de ambitie van de nieuwe VOKA-leiding. We zouden zelfs vakbonden en patronaat de kans kunnen geven hun visie en 'missie' hier uit te leggen.

En misschien een lokaler thema, maar dat volgens mij ook heel boeiend is: stel dat er hier zelfstandigen zijn (bakkers, beenhouwers..) met een zaak in het centrum van hun gemeente. Hoe staan zij tegenover de idee van een autovrij centrum op een zaterdagnamiddag, bijvoorbeeld.

Alé, kortom, er is zoveel mogelijk. Op twee voorwaarden: ten eerste, dat de vakbonden en patronaat willen meedoen. En twee, dat er gewaakt wordt over de toon, de sfeer en het verloop van de discussies: dat moet hoffelijk blijven. Dat is trouwens in ons eigen belang: de gastforummers gaan dat niet blijven doen als ze niet met het nodige respect behandeld worden. En dat is maar normaal ook.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 18 februari 2011 om 22:43.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden