Los bericht bekijken
Oud 19 juni 2004, 14:36   #52
Phrea|K
Parlementslid
 
Phrea|K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2004
Locatie: West Flanders Ideology: Moderate Libertarianism
Berichten: 1.760
Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

OMFG!
Typisch een (s)links ideetje: het Vlaams Blok verbieden. Je moet wel een erg overtuigde aanhanger zijn vd 'maakbare samenleving'. Denk je werkelijk dat het gedachtengoed achter het Vlaams Blok zal verdwijnen als de partij verboden is? Of beginnen ze een nieuwe partij? Of misschien gaan ze wel underground, wie weet

Wat mij betreft mag er geen enkele beperking staan op de vrijheid van meningsuiting. De wet tegen racisme of tegen negationisme zijn gewoon pure schendingen van een basisrecht zoals de vrijheid van meningsuiting. Tegenwoordig mag een mening niet 'kwetsend' zijn voor een persoon of bevolkingsgroep, wat dus wil zeggen dat kritiek (die door sommige mensen altijd als kwetsend ervaren wordt) niet langer getolereerd wordt. Ook de taboe-onderwerpen zoals rassengelijkheid of joden moeten bespreekbaar zijn. Op basis van welk moreel recht zou ik iemand kunnen verbieden om een racistische of anti-semitische mening te hebben?

Hetzelfde geldt dus ook voor een partij, het Vlaams Blok zou niet verboden mogen worden, wat ze ook zeggen. Als ik trouwens hun site even overloop, vind ik hen allesbehalve radicaal. Gezinswaarden, tegen drugs, meer veiligheid, tegen migrantenstemrecht,... Het had evengoed het programma vd CD&V of de NVA kunnen zijn. Een volkspartij als een ander, zou ik haast zeggen.

De linkse paranoia steekt nu waarschijnlijk de kop op en met opgeheven vingertje krijg je dan de preek over het zogenaamde 'verborgen programma van het Blok'. Het 'werkelijke agenda' is enkel gekend door de partijtop, en vanaf ze de macht hebben zal Filip Dewinter een klein snorretje laten groeien en 'Deutschland uber alles' beginnen zingen :rolleyes: Als we de conspiracy-tour opgaan, haak ik meestal af, omdat we dan op het terrein vd ongeremde fantasten en wolkenfietsers komen. The truth is out there, nietwaar...

Natuurlijk zal het VB meer dan gelijk welke andere partij een percentage leden hebben die White Pride hoog in het vaandel dragen. So what? Is dat klein percentage een groter gevaar dan de antifa-aanhangers bij de linkse partijen? Ik betwijfel het.

Uiteindelijk vind het Vlaams Blok het natuurlijk niet slecht dat men zoveel heisa maakt rond haar bestaan: het imago van 'rebel' tegen het 'establishment' willen ze graag behouden, want het volk identificeert zich altijd met de underdog. Dat het Blok in werkelijkheid allang deel uitmaakt vh 'establishment' & ze even 'radicaal' is als kabouter Plop, klinkt al heel wat minder.


__________________
The ultimate decision about what is accepted as right and wrong
will be made not by individual human wisdom
but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek)
Phrea|K is offline