Los bericht bekijken
Oud 30 juni 2004, 15:47   #69
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
Ik zou het ook als discriminerend kunnen beschouwen dat de verschillen als te weinig relevant worden beschouwd. maw dat onze eigenheid in onze politieke mening wgedicrimineerd, omdat we gezamenlijek standpunten moeten laten primeren. (allee, ik weet het niet goed uit leggen, maar zoiets bedoel ik)
Is elke vorm van samenwerken niet gelinkt aan het zoeken naar compromisen? Samenwerken is belangrijk, omdat we elkaar nodig hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Ik geloof dat basisdemocratie op kleine schaal kan werken. Toepassingen zijn om een vorm van basisdemocratie toe te laten in bedrijven en om anarchistische enclaves binnen de grote staat toe te laten. Op die manier hebben mensen de keuze tussen twee alternatieven. Een anarchistische samenleving op grote schaal is simpelweg niet haalbaar.
Hiermee toont u duidelijk aan alvast geen marxist te zijn.
Wat u hier onderschrijft is een idealisitische visie, geen materialistische.
Hoe bedoelt u?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
U moet mij maar eens uitleggen waarom de fascistische wereldstaat kleine anarchistische enclaces, basis-democratische dorpen en basis-democratische bedrijven met rust zou laten en hun die basisdemocratie gunnen.
Omdat het tolereren ervan tot een stabieler geheel leidt, vermits zowel links als rechts de mogelijkheid hebben om hun ideaal te verwezenlijken en ze elkaar dus niet meer dienen te bevechten.
IlluSionS667 is offline