Los bericht bekijken
Oud 5 augustus 2011, 11:08   #5
Vlaamse Leeuwin
Minister-President
 
Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2010
Locatie: in Lalaland
Berichten: 4.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Daar gaan sommigen gretig misbruik van maken.
Ik denk van niet.
Wie echt geen zin heeft om te werken gaat nu ook naar de dokter voor een briefje. Ik denk dat de meeste werkgevers na een tijdje toch al doorhebben wie wel heel vaak last heeft van de zogezegde maandag-of vrijdagziekte.

Ik zie het voorstel wel zitten, bv met een bepaalde limiet aan verbonden. Laat ons zeggen maximum 3 ?* 5 x per jaar recht op 1 dag ziekte verlof zonder doktersbriefje. Uiteraard geen vergoeding/loon voor die dag.

Want zeg nu zelf, iedereen kan het voorhebben dat hij of zij de avond voordien iets eet dat verkeerd bevalt. Resultaat: een hele nacht doodziek ronddwalen in huis , diaree,overgeven, enz..... Tegen de ochtend ben je echt niet in staat om te gaan werken, soms door het slaapgebrek alleen al. Je weet dat het de volgende dag wel zal overgaan met gewoon wat rust en een dieet van water en beschuitjes, maar toch moet je naar de dokter voor een briefje wil je wettelijk in orde zijn. Nutteloze kosten toch?

Bij ons op het werk doen ze daar ook niet moeilijk over. Ofwel schrijft men een dag onbetaald in ,ofwel een dag verlof.
__________________
Dwarsliggers zijn nodig.....ze houden de sporen recht .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 5 augustus 2011 om 11:08.
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden