Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Dood, staat er toch >> doden per 1000 letselongevallen
Of scheelt er iets met jouw zicht ?
|
Welja, meer letselongevallen, minder doden, dus automatisch meer gewonden.
Hoe komen die gewonden uit hun ongeval?
Er zijn ook nog andere manieren om het dodental te doen zakken, maar de gordeldracht is nu gewoonweg het gemakkelijkste.
Citaat:
Hoezo slecht gevoel ?
Ik had het toch enkel over verkeersdodencijfers bij elk letselongeval.
Die zijn redelijk betrouwbaar hoor: + 90 %**, het zou er nog aan mankeren.
|
Ja, de doden, daar draait het om bij verkeersveiligheid.
Ik maak me ook zorgen over de gewonden, die volgens die BIVV-tellingen gestegen zijn: hoe komen die ervoor? Comatueus zonder ledematen is ook "gewond" eh...
Citaat:
In de buitenlandse media hebben ze geen schrik te vermelden dat de verkeersdode niet aangegordeld was hoor (is topiconderwep).
|
Inderdaad, daar ging het eigenlijk over, en het was vooral dat dat me tegenstak: na het
verplichten van de gordeldracht, gaan ze nu ook al internationaal een heksenjacht openen op de niet-gordeldragers, alsof je een crimineel bent... of uw cijfers nu kloppen voor 100% of minder, dan nog zie ik niet in waarom ze u dat moeten verplichten.
Citaat:
Ik neem toch wel aan dat diegene die het ongeval-PV opmaakt, dat op basis doet van MUG-spoedarts-deskundige.. die zeggen of de dode(n) niet-aangegordeld wa(s)(ren).
|
Een dode die zijn gordel niet aanhad, zeggen ze heel gemakkelijk: "die had zijn gordel maar moeten dragen"
Een dode die nog vastgegespt zit, gaan ze zeggen "zo een klap had niemand overleefd", terwijl die mens misschien nog kon leven als hij zijn gordel
niet aanhad... maar zo mag je tegenwoordig zelfs niet meer
denken...
Citaat:
Ik citeer de "overheidspropaganda" :
|
90%? Raar, want doden kun je toch zomaar tellen? of komt dat eerder door mensen die maandenlang in het ziekenhuis liggen, en pas dan overlijden?