Los bericht bekijken
Oud 25 december 2011, 12:53   #38
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Wat een geëmmer: deze regering zou ondemocratisch zijn. Mijn waarde Effect, jij schijnt uit het oog verloren te hebben dat deze regering het resultaat is van verkiezingen die leiden tot een coalitie die een meerderheid in zowel kamer als senaat heeft. Vertel me , wat is daar nu ondemocratisch aan? Het is niet omdat een niet nader genoemd sujet steeds maar het tegendeel beweert dat dit ook zo zou zijn.

"De waarheid is een gebrek aan democratie"; ik weet echt niet hoe ik deze zin interpreteren moet; maar ik moet het je nageven. Inderdaad, de waarheid - voor zover die bestaat - is ondemocratisch.
Deze regering heeft een meerderheid onder 49% van de partijen waarop ik kon stemmen. Partijen waarop ik niet kan stemmen doen niet ter zake. Bijgevolg is ze niet democratisch, zeker niet wanneer 80% van de saneringen afgewenteld worden op de groep die in minderheid vertegenwoordigd is terwijl die zelfde groep in overweldigende meerderheid gestemd heeft voor besparingen ipv belastingen.

Er zijn voor minder landen uit elkaar gevallen. Ik denk daarbij aan de belgische revolutie die onder ongeveer dezelfde omstandigheden begonnen is. De amerikaanse revolutie was ook gelijkaardig. No taxation without represenation weet u wel.
Effect is offline