Los bericht bekijken
Oud 30 januari 2012, 11:03   #75
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Als er een ziekte en/of oorlog uitbreekt, die ik in de nabije toekomst verwacht, die de volledige wereld zal treffen op grote schaal… Diegene die dan nog denkt aan geld, kent niet alle prioriteiten denk ik.
Ik neem aan dat u een strategie hebt om de komende rampspoed te doorstaan. U bent dus op alles voorbereid. Dat is bewonderenswaardig. Als iedereen zo was dan was de natie tegen alles opgewassen. Elk gevaar en elke bedreiging lachen we weg. Vogelgriep, atoomoorlog, watersnood, overvallers aan de voordeur, een hartaanval, prostaatkanker, ha! Daar hebben we op gerekend! Ons krijgen ze niet klein. Wij hebben te eten, de juiste medicijnen, voldoende drinkwater, kleding, een rubberboot, een zwemvest en een zaklantaarn, rubberlaarzen, pepperspray!

Citaat:
Geld = survival of the fittest, alleen zijn de "wapens" anders.
'Waarde' in de zin van geld is artificieel, en is gedoemd.
Ik ken iemand die deze filosofie, want zo mag ik deze diepzinnigheid toch wel noemen hè, al veertig jaar aanhangt. Hij heeft geen pensioenverzekering, geen geld op de bank geen huis gekocht want dat kan je niet in je koffer of je vrachtwagen stoppen, en wel kunst en antiek en goud en edelstenen. Hij is in geen veertig jaar op vakantie geweest, ook niet met zijn kinderen, want hij durft zijn vesting, zo mag ik zijn huis wel noemen, niet te verlaten. Hij leeft met zijn vrouw in een gelukzalig vertrouwen op zichzelf en zijn maatregelen. Intussen zit de vrouw met versleten botten al jaren in een rolstoel, heeft hij vaatvernauwing en is hij nergens meer toe in staat. De hulp stoft de schilderijen af en poetst het zilver.
Piero is offline   Met citaat antwoorden