Los bericht bekijken
Oud 26 februari 2012, 18:57   #20
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
We hebben daar de politie en het leger voor die moet instaan voor het behoud van de rechtstaat.
De politie kan alleen kleine groepjes aan, en dan nog alleen als ze niet bewapend zijn. M.a.w. die heeft dezelfde karakteristieken als de rechtspraak: Dat werkt niet voor grotere groepen die allemaal tegelijk beginnen. Wat betreft leger, zit je wel met een probleem. Wanneer die beginnen optreden, blijft er van de locale infrastructuur niet veel meer over. Daarenboven, heeft geen enkel leger het overwicht in straatgevechten tegen gewapende burgers.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
En we behoren ook tot de Europese Unie waar één van de vereiste is een democratische rechtstaat, als bij één lidstaat dit stelsel in gevaar komt zijn de andere 27 lidstaten gebonden om dit veilig te stellen.
In al die lidstaten zit er ook een grote moslimgemeenschap, die waarschijnlijk niet zal toelaten dat er een soort verdeel-en-heers taktiek wordt toegepast. Bovendien, zit je met Turkije, Noord Afrika, en het Midden Oosten, die op 3 uren vliegen liggen, en die binnen de korste keren de grenzen overrompelen.

Ik denk als er dat geprobeerd wordt (en ik zou dat best leuk vinden om het te zien), dat de werkelijkheid er gans anders zal beginnen uitzien dan de theorie. Jij rekent op een militair overwicht dat er volgens mij helemaal niet is.
tarantula is offline   Met citaat antwoorden