Los bericht bekijken
Oud 5 maart 2012, 17:56   #3
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik heb hier al melding gemaakt van mijn probleemperikelen met mijn buurman (Tv te luid en Koerdische buren die bemiddelden).

De laatste maanden ging het min of meer maar gisteren is het weer helemaal fout gegaan. Gisteren was het zondag en we (mijn vriend en ik) begonnen de dag opgeruimd met een wandeling in het Provinciaal Domein met de hond, inkopen voor de verjaardag van mijn vriend (lekker eten). Alles verliep perfect tot ik ineens merkte dat er midden in de tuin een grote chocopot lag.
Ik ga kijken en doe die pot open. Schrik me een hoedje want er sprong een kikker uit.
Ik heb sinds '94 een klein vijvertje met enkele goudvissen. Padden en bruine kikkers komen er op af in de vroege lente om er te paren en hun eieren te leggen.
Ik begreep die chocopot niet omdat de kikkers uit hun overwinteringsschuilplaatsen kruipen en hun weg vanzelf vinden naar het vijvertje.
Een twintigtal minuten later zag ik mijn Jordaanse/Palestijnese (???) buurman zich bukken aan de omheining en ja hoor, een tweede chocopot landde in mijn tuin met nog een kikker erin.
Mijn vriend heeft dus gevraagd aan de buurman wat zijn bedoeling was en die is uitgevlogen: dat ik mijn vijver moest opdoeken en geen toelating had om een vijver te hebben, dat de kikkers bij hem in huis komen en dat hij geen kikkers in zijn tuin wilt.
Ik ben ook uitgevlogen: dat hij zich moest aanpassen en dat kikkers beschermd zijn door de wet en dat ik wel toelating voor een vijver heb....

Dit alles in het Frans.
Meneer wilde ook niet tegen mij praten, alleen maar tegen mijn vriend. Die kreeg 'je vais te casser la tëte' over zich en 'vous êtes de sales cochons.'
Want hij had ook een probleem met 'le kaka du 'chen'. Mijn vriend zei dat mijn hond toch niet bij de buurman in de tuin kon. Mijn frank viel: hij bedoelde 'chat'. Ik heb ook een gesteriliseerde kattin die een dubbelganger heeft. En verder zijn er katten van andere mensen...

Deze morgen heb ik de huisvestingsdienst van het incident op de hoogte gebracht. Die man heeft gedreigd dat hij iets ging doen als hij nog eens een kikker in zijn tuin tegenkwam. En die beestjes worden nu allemaal wakker en willen dus naar mijn vijvertje.

Ik verneem van de huisvestingsdienst dat ze hem twee brieven hebben gestuurd ivm met de TV-overlast en het te frequent huilen van de kinderen (oktober 2011). Dat wist ik dus niet maar ik begrijp nu dat die man heel boos op me is en andere zaken zoekt om me te pesten.
Die vijver is geen enkele probleem voor de huisvestingsmaatschappij. Ik heb nogmaals de raad gekregen om de burenpolitie op te bellen. Die hebben volgens hun zeggen tolken.
Heb ik dus gedaan. Ik heb mijn verhaal kunnen doen en gezegd dat er dus een groot taalprobleem is en dat ik het niet meer alleen aankan.
Ik heb twee voorstellen gedaan: dat hij met water spuit op de kat (welke dat ook is) in zijn tuin (hij krijgt van mij gratis een waterspeelgoedpistool) en dat hij openingen maakt in zijn houten pallettenomheining zodat de padden en kikkers rustig naar mijn vijver kunnen. En dat ze hem uitleggen dat ik niet de eigenaar ben van die kikkers, dat is de natuur zoals merels, mussen, lieveheersbeestjes enz.
Ik ben zeer mild want uiteindelijk kan ik klacht tegen hem indienen voor twee zaken:
- hij discrimineert me op grond van geslacht: mijn vijf keer vriendelijke vragen om de TV stiller te zetten heeft hij naast zich neer gelegd. Hij had waarschijnlijk nooit gedacht dat ik als vrouw verder zou gaan. Omdat ik in de tuin soms een glaasje wijn drink en rook, en omdat mijn vriend EN mijn ex (vader van mijn kinderen) aan huis komen EN mannen die vogeltjes kwamen halen of brengen (kweek met vogels in volière) ben ik in zijn ogen niks waard en vindt hij dat hij het recht heeft om mij te behandelen zoals hij doet.

- ik kan hem in principe aanklagen wegen moedwillige mishandeling van een beschermde diersoort. Stel dat ik die chocopotten niet had opengedaan? Stel dat ik enkele dagen niet thuis was. De choco zat er nog in.

Als er iets met mijn vijver gebeurt, dan weet ik hoe laat het is. Dan haal ik er de pers bij.

Voorlopig houd ik het bij bemiddeling.

Ik begin het gevoel te krijgen dat die man al veel langer zinnens was om me weg te krijgen.

Als meneer echt een Palestijn is, begrijp ik wel dat hij een calvarieweg moet hebben gehad tot hier in België en kampt met een territoriumprobleem.
Maar ik ga daar niet voor opdraaien.

(Wordt vervolgd)
Pas op , als je te veel contact opneemt met de overheid betreffende deze zaak , gaat deze al snel vinden dat u het probleem bent en niet die Palestijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden