Los bericht bekijken
Oud 1 juni 2012, 22:32   #29
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Neen, ze zal niet stagneren, ze zal sterk verminderen. Dat is goed berekend door demografen.
Om de bevolking te doen verminderen zou iedereen gemiddeld 1 kind mogen hebben, of minder, maar dit is niet het geval. Er worden nog steeds meerdere kinderen per persoon geboren. Zo dus zal de Europese bevolking niet zo snel verminderen. Ze vergroot zelfs door migratie.
Citaat:


Dus ge vindt de ontvolking van Europa een goede zaak. Da's uw mening. Zoals die hier werd gevraagd.
Voor mij is het vooral goed dat de bevolking niet explodeert, zoals in Afrika en India wel het geval is. Met zware armoede tot gevolg.
Citaat:

Buiten de vulgariteit van uw woordenschat, weten we inderdaad dat de demografische transitie zich al hier en daar aan't inzetten is in Afrika.

Maar uiteindelijk is de vraag niet of veel kinderen hebben goed of slecht is. De vraag is welk samenlevingsmodel beter is.

Het is duidelijk dat de voorkoloniale Afrikaanse samenlevingsvorm duurzaam is, en onze modernistische vorm is dat niet. Zoveel is duidelijk.

Vergeet niet dat de Afrikaanse bevolking vóór de kolonisering zeer klein was. Het is pas met de halfslachtige modernisering dat er een bevolkingsexplosie volgde. Heel die omwenteling is onze fout.

We bezien dat vandaag als een "fout", want het modernistische samenlevingsmodel is gewoon niet duurzaam. Het zorgt voor de vernietiging van de planeet.

Het Westerse samenlevingsmodel is, in zijn huidige vorm, wellicht het meest imbeciele dat ooit bestond.
Ik vind onze Westerse samenlevingsmodel ook verre van ideaal. Maar toch nog altijd beter dan elders.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden