Los bericht bekijken
Oud 11 juni 2012, 13:12   #650
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Nu ben ik niet meer mee.
Ik dacht eigenlijk net gepleit te hebben voor het meer helpen van Afrikaanse kinderen met een fractie van de kosten die we hier verspillen aan het pamperen van immigranten...
En dat hooghoudende vind ik nog steeds te kunnen stellen dat ik in de eerste plaats voor mijn eigen volk moet zorgen zoals een goede huisvader ook eerst zorgt voor zijn kroost en met wat er eventueel nog over is aan liefdadigheid kan doen.
Het ene sluit het andere niet uit.

In welke zin dat dat de radicale kaart is snap ik eigenlijk niet.
Dat is voor mij gewoon gezond boerenverstand en op lange termijn het enig werkbaar systeem.

Zelfs al zou ik dit louter economisch bezien blijft dat zo.
Indien Europa in Afrika een afzetmarkt kan creëren vaart het daar toch alleen maar wel bij?
De linkse politiek van het belemmeren van de eigen vooruitgang en het zichzelf verarmen om aan armere landen de kans te geven bij ons een afzetmarkt te vinden aan prijzen waar onze eigen mensen onmogelijk tegen kunnen concurreren heeft toch al lang zijn failliet bewezen?
Op langere termijn leidt dit naar een arm Europa naast een arme derde wereld.
Wie wordt daar in hemelsnaam beter van?
Oké, dan heb ik de betekenis van uw woorden eerder verkeerd ingeschat.

Welke linkse politiek is DAT? We kopen als Westen toch massaal producten uit China omdat die goedkoper zijn, toch niet omdat we China zo ongelooflijk graag economisch sterk wouden maken? Ontwikkelingshulp neemt zo weinig van de nationale budgetten in, dat er niet echt sprake is van grote economische consequenties.
respublica is offline   Met citaat antwoorden