Los bericht bekijken
Oud 9 juli 2012, 19:08   #114
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Het doet die mensen er niet toe wat er daarbuiten gebeurt als eigen huisje tuintje en autotje maar veilig is. Daarbuiten mogen ze daarvoor mensen met duizenden doden (gebeurt ook).

De Turkse buurman van "parsprototem" heeft ook groot gelijk wanneer hij niet met haar wil praten. Ik wou mij ook wagen aan pesterijen als zij mijn buurvrouw was.
Het is geen Turk, maar blijkbaar een Palestijn resident uit Jordanië en Irak.

Hij heeft chance met mij gehad. Ik kan een heel dossier klachten tegen hem indienen:
1° moedwillig mishandelen van beschermde diersoorten

2° indirect alle subsidies aan ecotunnels voor beschermde diersoorten te schande zetten: grote onaangepastheid

2° mondelinge bedreiging tgo een bezoeker: 'Je vais te casser la tête.'

3° discriminatie op grond van geslacht. 'Je ne veux parler avec toi'. Waarom niet? Omdat hij het niet gewoon is dat een vrouw het met hem niet eens is. Door Engels, Frans, Nederlands vlot te spreken maak ik blijkbaar zijn pietje oh zo klein. Eigenlijk zou dat heel goed zijn letterlijk, want nog ne bleiter erbij, overleef ik niet.

4° het niet correct spreken van één van de officiële landstalen: bij mijn weten is een 'chen' chat noch chien. Zoek het maar eens uit. Hij begrijpt ook geen nuances en wat al meer.

5° het stelselmatig opsluiten van zes kinderen buiten de schooluren. Die komen niet buiten.

6° pedagogisch wanbeleid. Een kind dat vijftig keren op een dag huilt is een wantoestand.

7° het niet kunnen snoeien van een haag (is een detail)

8° het overtreden van de afspraken in het huurcontract: bomen mogen niet hoger dan twee meter. Er is maar één zon en die is er voor iedereen.

Mijn pesterijen waren: over een periode van vijf jaar:

- kleurboeken (zonder menselijke afbeeldingen), kleurpotloden, en een slijpertje geven aan de vrouw toen ze hier in het begin alleen was met de drie jongste kinderen. Het voorstel om samen met de kindere te gaan wandelen. Het voorstel dat als er iets was, ze me altijd kon opzoeken voor een noodgeval.

- over die periode: vijf keren vriendelijk vragen of de TV nietwat stiller kon? Mondeling en schriftelijk (geëindigd met 'Salutations distinguées')

Dat lukte niet. Ik had Al Jazheera in mijn living om het uur bij wijze van spreken, of een andere post waar mannen druk aan het juichen of wat dan ook aan het doen waren. En ik vluchtte weg uit mijn leefkamer.

Dat is bij mij geëscaleerd na vijf keren beleefd en vriendelijk vragen en toen heb ik een ferme email gestuurd naar de huurmaatschappij.
En maanden daarna zijn die kikkers in chocopotten aanbeland in mijn tuin.

En ja, dat heb ik gemeld (voor de eerste keer) en heeft hij brieven gekregen van de huurmaatschappij. En nu zingt hij een toontje lager. Ik had het veel eerder moeten doen.

De enige pesterij waren de kikkers in de chocopotten. En die kwamen van hem. Toen heb ik onder alle begrip een streep getrokken.

Lees mijn pesterijen nog eens goed en bedenk daarbij dat ik met al die andere buren geen enkel probleem heb. Goed nadenken.

Die mensen denken dat omdat ik de enige autochtoon ben en vrouw, dat ik me moet onderleggen.

Ik sprak Frans tegen hem, maar nu ga ik doen zoals Hans Teeuwen, er gewoon flagrant op mijn manier de gek mee houden. Dat zal niet gebeuren want hij heeft niets om over te klagen. Tenzij volgende lente als er weer een paar bruine kikkers it winterslaap komen en toevallig zijn tuin moeten doorkruisen om naar mijn klein vijvertje te komen. Dan kan hij nog eens herhalen dat ik mijn vijvertje met ocharme vijf goudvissen moet dichtgooien en dat ik daar geen vergunning voor heb.
De twee klompen kikkerdril van dit jaar heb ik voor het welzijn van die beesten gedeporteerd naar de vijver van mijn zus. Dat is voor jou dan ook één van pesterijen waarschijnlijk?

Over welke pesterijen had je het eigenlijk?





parsprototem is offline   Met citaat antwoorden