Los bericht bekijken
Oud 20 augustus 2012, 16:17   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Onzin, doorroesten "dat de carosserie er zomaar bijna afvalt (uw grootsspraak) " komt niet zomaar.
Roest komt normaal gezien heel langzaam, tenzij men zijn auto verwaarloost na blikschade, en-of blind is voor de roest.

Heeft dus niets met een "te late" kilometerbeurt te doen, maar -meestal- met een tweejaarlijks carrosserieonderzoek, meestal bij een grote inspectie*.

Van een wat vuilere luchtfilter gaat de rechterkant van de auto er niet afroesten.

Maar als het toch in de voorwaarden stond moet je de inspecties* natuurlijk opvolgen, of anders de mogelijke gevolgen dragen voor die Renault.
Dom zijn die fabrikanten niet.
Hangt ervan af in welk jaar hij spreekt.
Destijds was dat soms zo bij die franse merken. Ik was toen nog carrossier en werkte toen voor een frans merk en ik heb heel wat roestgaten mogen dichtlassen bij splinternieuwe wagens die nog niet verkocht stonden.
Jawel...destijds.

Nu komt dat niet meer voor. Echter nieuwe wagens hebben soms ook ongevallen nog voor ze verkocht zijn en worden hersteld. Indien er een zware herstelling is geweest en de lasnaden zijn niet goed behandeld geweest dan heb je een rotte auto nog voor je het beseft. Men vergeet nogal eens dat de lasnaad 2 kanten heeft waarvan er eentje meestal niet te zien is of te bereiken is. En niet zelden niet goed gedinitrold word na de lassen...meteen na de lassen.
Ik heb zo een vermoeden dat die "nieuwe" wagen een herstelling is geweest.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden