Los bericht bekijken
Oud 15 november 2012, 19:26   #50
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jasper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 889
Standaard

Wat bedoelt men eigenlijk met "tsjeven-streken"? (ik neem aan dat "tsjeven" de kadodders zijn?)

Een verhaaltje om uit de onwetendheid te treden:

In mijn gemeente heerste CD&V met O-VLD; ze hadden 1 zetel op overschot.
Dan komen er onheilspellende opiniepeilingen binnen: de N-VA gaat van nul procent naar heel veel.

CD&V vrijt SP.a op nog lang voor de verkiezingen hoor, samen konden ze wel een meerderheid houden, want ze hadden 5 zetels op overschot.

Oh ramp: op de avond van de verkiezing blijkt dat die twee zo veel verloren dat ze ook geen meerderheid meer hadden, snel even een telefoontje naar de afgewezen vrijer: O-VLD, doe jij mee? Natuurlijk.

Intussen belt André Verbeke naar de contactmensen van al die partijen-die-alleen-aan-het-welzijn-van-de-burger-denken, om wat te praten, maar nergens neemt men een telefoon op. Bellen, bellen, bellen....tot er groot nieuws komt: er is een nieuwe coalitie gevormd; knap he dezelfde avond.
Oh ja, André Verbeke is de kopman van N-VA die van nul naar heel veel gaat, het meeste in de gemeente zelfs, in ons klein boerengat van 35.000 inwoners. Wat ben ik toch een Calimero zegt André: ik ben zo groot en zij zijn zo klein...en dat is niet eerlijk.

Zou dat een tsjeven-streek kunnen zijn? (ik bedoel: zo snel een coalitie kunnen vormen)
Help mij uit mijn onwetendheid.
__________________
Citaat:
peter1962 Spijtig genoeg heeft Beke evenveel ruggegraat als een inktvis. Zal dus wel niks worden.
Jasper is offline