Los bericht bekijken
Oud 28 december 2012, 16:51   #226
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nachtwaker Bekijk bericht
Zo voel ik dat ook aan. Men moet onze voorouders niet minachtten voor hun beperkte kennis. Kijk naar uw kinderen van een jaar of vijftien , die met computers en gsm opgegroeid zijn. Die lachen met oudere mensen die met de moderne technologie niet zo goed overweg kunnen als zijzelf , die daarmee opgegroeid zijn. Maar het zijn dan ook tieners, hen kan dat vergeven worden. Van volwassenen verwacht ik een beetje meer respect voor het verleden. En al die zogenaamd heilige boeken, dat is ons aller verleden, die hebben bijgedragen aan wat wij vandaag geworden zijn ( ook al is het niet altijd om over op te scheppen )
Het gaat er hem niet om de voorouders te minachten maar om ons te behoeden voor degene die vandaag uit dit boek nog conclusies meent te kunnen trekken

Er zijn blijkbaar nog een aantal forummers die de bijbel te serieus nemen.

Maar laat het duidelijk zijn, voor mij als atheïst heeft de bijbel totaal geen morele waarde. Indien men stelt dat er bepaalde verhalen zijn die de een morele waarde hebben zou men gelijk kunnen hebben maar hetzelfde geldt voor "De Gelaarsde Kat".

Aangezien men niet weet welke zaken wel ethisch zijn en welke niet moet men de moraliteit volledig opnieuw uitvinden.

Geschiedkundig heeft het boek wel een waarde maar dit heeft elk boek.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden