Los bericht bekijken
Oud 4 januari 2013, 18:47   #23
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.057
Standaard

Dit is wat in de jaren tachtig "toegepast" werd in Algerije door de strijders van het Islamitisch heilsfront(we zijn blijkbaar vergeten welke beestachtigheden daar uitgespookt werden,het stond constant in het nieuws)...Dit werd ook "gesanctioneerd" door een of ander pervers oud ventje dat de Koran kon lezen en meende ZIJN interpretaties te moeten ventileren richting "strijders"...

Bon,het zal wel in hun eigen gezicht terechtgekomen zijn,ik kan me geen familie voorstellen die graag hoort dat een dochter binnen de 24 uur "getrouwd" is met een volslagen onbekende en dan prompt verlaten(en zwanger....)

Het Algerijnse leger en politie,waarschijnlijk samen met de bevolking,hebben de overhand gehaald tegen die beesten.

De situatie in Syrie is veel gecompliceerder(onderandere wegens geostrategische moeierij van buitenaf)...maar dergelijke "oproepen" kunnen als een boomerang in het gezicht van de "democratische helden" terechtkomen.....

We zijn in Syrie ongetwijfeld heel dicht bij een Libanisering van de situatie.De verschillende strekkingen van de "helden" zullen elkaar moeten bekampen om te bewijzen wie het meest " democratisch" is.We mogen aannemen dat ook het Syrische leger ondertussen min of meer uiteen gevallen is in grote milities(ik kan me echt niet voorstellen waar normale uitbetaling van soldij nog vandaan zou moeten komen,soldaten en politielui vechten nu voor zichzelf en hun clan vrees ik)......Dat wordt dus steeds leuker....

Laatst gewijzigd door kelt : 4 januari 2013 om 18:50.
kelt is offline