Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2013, 16:25   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Betekenis stadslogo

De hoofdletter A is de beginletter van Antwerpen. Tegelijk is hij ook een aanspreking van iedereen die deze letter ziet: in het Antwerpse dialect klinkt 'u' immers als 'A'. De hoofdletter zelf straalt positivisme, fierheid en zelfzekerheid uit. De kleuren en de stralen rond de A geven haar energie en een warme uitstraling.

De slogan 't Stad is van iedereen vat de ambitie van Antwerpen samen: we zijn een stad voor en door iedereen. Dit betekent dat Antwerpen een open stad wil zijn en dat iedereen in Antwerpen zijn of haar rol te spelen heeft in deze stad.

Kortom, het logo van de stad vat alle merkwaarden samen die Antwerpen in zijn communicatie wil uitstralen: van volwassene tot volwassene, eenvoudig, voor iedereen, betrokken, gedreven, stimulerend, vooruitstrevend, ambitieus, positief ingesteld, transparant, professioneel, bescheiden zelfzeker.
http://www.antwerpen.be/eCache/ABE/81/32/734.html
Tijdens het typen van mijn tekst ben ik onderbroken geweest.
Ik wou inderdaad schrijven dat het niet alleen over dat dialectwoord aa of U ging. Niet alleen.

sorry voor het ongemak.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline