Los bericht bekijken
Oud 9 mei 2013, 18:00   #223
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Oeps.

De paniek slaat al toe... Eentje wordt tegen de kar gestoten.

Zelf ook genoeg ervaring met een aantal vzw's ... Ik kan ook hun boekhouding controleren.

Ik kan hier maar één ding op zeggen: don't be silly.
Oh, gaan we nu al op de man spelen ook? Handig truukje maar dat pakt bij mij niet hoor. Ik stel maar vast dat jij hier heel zware beschuldigingen aanbrengt zonder ook maar het minste bewijs.

Eerder dan wat goedkoop op de man spelen wacht ik van jou dus op dat gevraagde bewijs voor wat jij noemt

'duizenden vzw's rond ontwikkelingssamenwerking waar de hiërarchie zonde medeweten van de gewone naïeve medewerkers tonnen geld verdient'

Ik wacht vol ongeduld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Enig idee wat ze precies doen en hoe ze precies helpen en bijdragen? Enig idee hoeveel % van de middelen effectief moet gebruikt worden om in één of ander sociaal doel te steken?
Enig idee wat de afkorting vzw ten volle betekent?
Wat met de raden van bestuur? Wat met collegialiteit en democratie binnenin? Alles altijd zo mooi als gepredikt?
We gaan hier niet van het eigenlijke onderwerp afwijken (jouw zware beschuldigingen (zie boven) zonder enig bewijs). Ik ga hier dus heel kort op antwoorden:
1. Als ik onvoldoende vertrouwen heb in een bepaalde vzw heb ik daar een heel eenvoudige oplossing voor: ik hoef die organisatie niet te steunen.
2. Bij de vzw's die ik ooit gesteund heb of van binnenuit kende kan ik alvast zeggen dat er over al die bovenstaande zaken voldoende openheid was en discussie zonodig steeds mogelijk was.
3. Als ik misbruiken vaststel dan noem ik man en paard bij naam en ga ik geen duizenden vzw's waar men wél in staat is zéér correct te werken door het slijk sleuren met vage beschuldigingen.

Op jouw laag bij de grondse persoonlijke aanvallen hoef ik eigenlijk niet in te gaan maar ik kan alvast meegeven dat je persoonlijke aanvallen geen enkele grond hebben. Wat ik ook deed, vandaag of in het verleden, voor eender welke organisatie, persoonlijk gewin was daar nooit een motivatie. Wat jouw persoonlijke problemen betreft kan ik echter uit je posts opmerken dat je persoonlijke problemen je alvast niet hebben geholpen om veel empathie op te brengen voor je mogelijk nog méér lijdende medemens.

Op vragen die afwijken van het eigenlijke discussiepunt ga ik hier niet in. Daar kom je maar op terug op een andere plaats.

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 9 mei 2013 om 18:12.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden