Los bericht bekijken
Oud 24 mei 2013, 14:38   #20635
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
De grens van een individu kan overschreden worden maar van een groep niet. De mens heeft geen collectief bewustzijn zoals de Borg. Een groep komt pas in beweging als het gedreven wordt als een kudde schapen. Je hebt dus leidersfiguren nodig. Leidersfiguren die bovendien gesteund worden door "the powers that be". Die steun zullen jullie (met jullie bedoel ik de xenofobe panikeurs) echter nooit krijgen van "the powers that be". Geen Arabische Lente in Europa. Dat geef ik je op een briefje.
Dat de Arabische Wereld elke generatie platgebombardeerd wordt, is in het voordeel van die "powers". Divide et empira.



Nog zo een bende schapen.



Ja ja, ik tril al op mijn benen.
Als de grenzen van vele individuen die elkaar niet eens kennen duchtig worden overschreden, dan heb je binnen de 24 uren een groep. Het enige wat er nodig is, is een druppel die de emmer doet overlopen.

Je hebt mei '68 nooit meegemaakt (ik trouwens ook niet). Een klein incident in de universiteit van Berkeley in de VS heeft zich verspreid onder de studenten. De vonk sloeg over naar Europa. Studenten. Maar daar sloten arbeiders zich bij aan.

Wel, een onnozele zitstaking in de universiteit in Berkeley (VS) heeft tot gevolg gehad dat de Franstaligen in de universiteit van Leuven het elders mochten gaan zoeken (dat is dan Louvain-la-Neuve geworden).

Hadden we dat niet gedaan, dan was Leuven zo rot als Brussel geworden. Mijn Frans is trouwens zeer oké.

Maar het lijkt weer tijd geworden om de kasseien te gaan opbreken. In België is dat de enige taal die politici snappen.

Zijt maar zeker dat het geen mars met witte ballonnetjes zal worden. Als de vonk erin slaat.

En als jij ervan uitgaat dat wij hier een zootje xenofobe paniekeraars zijn, dan denk ik dat je dringend een barometer en een thermometer moet aanschaffen.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 24 mei 2013 om 14:45.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden