Los bericht bekijken
Oud 22 juni 2013, 13:31   #76
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als je dergelijke zaken de wereld wenst in te sturen, dan heb je mijn forum daarvoor niet eens nodig.
Zodra ik er juridisch last mee krijg, en het is ten onrechte, dan volgen de represailles, of het nu op een internetforum of in 't café gebeurt.
Fout.

Een forum is anoniem. Als ik jou vanalles beschuldig, tegen wie ga je een procedure inspannen ? Klacht indienen tegen onbekenden ? Je doet maar, maar het zal niets helpen.

Er is een oplossing, dat is het verplicht maken van naam, adres en andere contactgegevens zodat iedereen ziet met wie hij debatteert, maar als je dat zult invoeren zal je forum snel leeglopen. Het druist trouwens ook in tegen de geest van je Speakers' Corner forum.

Je kunt mensen beledigen, intimideren, zwart maken of beschuldigen op 1001 manieren die probleemloos onder "vrije meningsuiting" vallen.

Citaat:
Stel dat ik er een bedrijf van beschuldig te sjoemelen met de boekhouding.
Dan kan zulks objectief vastgesteld worden, evenals de hierdoor ten onrechte opgelopen schade.
Zit ik ernaast, dan kan het gerecht hiervoor schadevergoeding toekennen, zowel financiële als morele, rechtzettingen eisen en de lasterlijke aantijgingen laten verwijderen, of laten vergezellen van de uitspraak die erover gedaan is etc. etc.
Zijn mijn aantijgingen juist, dan ondervind ik geen gevolgen, en dan is er geen probleem met de info die ik erover verstrekte.
Het voorbeeld dat jij aanhaalt, valt onder laster en eerroof, en wordt in de praktijk niet zo veel vervolgd, de overgrote meerderheid wordt geseponeerd.

Het heeft trouwens niets met dit onderwerp te maken, hier gaat het over totale meningsuiting op een forum, iets waar ik om praktische redenen tegen ben.
kiko is offline   Met citaat antwoorden