Los bericht bekijken
Oud 20 augustus 2013, 10:45   #30425
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Belgicist... Belgicist. U schermt om de haverklap met die term. Wat is een Belgicist? Ik kan u verzekeren dat ik op 21 juli geen Belgische vlag uithang bij me thuis. Dus zo fanatiek als u suggereert ben ik ook weer niet. Maar ik hou van België en ik zie geen enkel voordeel in een splitsing van België en nog minder in een samengaan met Nederland. Iedereen die dit wel denkt, maakt zich hopen illusies.
Nogmaals: men hoeft niet met een vlag te zwaaien om nationalist te zijn! Een nationalistische overtuiging komt tot uiting in de overtuigingen en wensen die men heeft omtrent de staatkundige evolutie van in casu België.
Nationalist in men dus in het stemhokje. Er zijn in België volksnationalistische en staatnationalistische partijen. Geen enkele partij is niet nationalistisch. Want alle partijen hebben een duidelijke mening hoe ze België staatkundig willen verderzetten. Dat zijn dus meningen die binnen het nationalistische spanningsveld behoren.
Zo is PVDA zeer sterk staatsnationalistisch, al was het maar door de hevigheid waarmee ze zich afzetten van de volksnationalisten.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden