Los bericht bekijken
Oud 2 januari 2014, 03:33   #20
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Dan is idd ook aangetoond dat Napoleon, Julius Caesar e.a ook niet bestonden. En wie zegt dat de zgz bewijzen dat ze wel bestonden ook echt zijn?
En heeft LeopoldI wel bestaan, zijn die zgz foto's wel van hem? Wie geeft me het bewijs ervan?
Ik veronderstel dat je dit vergelijk ironisch bedoeld hebt, gezien ik me niet kan voorstellen dat iemand zo kort door de bocht kan gaan. Zowel van Napoleon, Julius Caesar en Leopold I hebben we nalatenschap zoals geschriften, afbeeldingen en een tijdslijn waar deze in kunnen passen. Van de door mij opgesomde Bijbelse figuren hebben we niks van dit alles. Wat we weten van bv. Mozes komt uit één enkel boek wat pas eeuwen later is geschreven en als bron net zo sterk als Harry Potter. En op de vraag of Leopold I bestaan heeft moet enkel worden aangetoond door hen die dit beweren. Of de door jou genoemde figuren wel degelijk bestaan hebben kan zeer eenvoudig worden aangetoond. Van deze Bijbelse figuren is dit zelfs onmogelijk om reden dat ze niet op een tijdlijn geplaatst kunnen worden, er geen antieke geschriften of afbeeldingen van gemaakt zijn en niet vernoemd worden door tijdgenoten. Ik kan Napoleon perfect in een tijdvak plaatsen. Kan jij dit ook voor Mozes? In welke dynastie ga je die plaatsen? Waar ga je Salomon zijn legendarisch rijk plaatsen en is daar door tijdgenoten melding van gedaan? Niks van dit alles, dit in tegenstelling tot Napoleon,Caesar en Leopold I.
Aton is offline   Met citaat antwoorden