Los bericht bekijken
Oud 28 maart 2014, 12:43   #2074
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Voor de Oekrainse strijdkrachten op de Krim was deze ganse periode een afgang van jewelste.
Mogelijk waren meer dan de helft van de "Oekrainse" soldaten al "verdwenen" voordat hun basissen tenslotte,met enige aandrang,overgenomen werden.Ik kan me voorstellen dat de meeste Oekrainse soldaten daar eigenlijk Russen waren,en in een zeer moeilijke morele positie verkeerden.....

Voor de Oekrainse marine,toch al geen sterke organisatie,was de afgang kompleet.......De hoogste officieren ter plaatse,het meeste personeel,vrijwel alle oorlogsbodems van enige omvang,zelfs de gevechtsdolfijnen ,zijn "overgelopen" naar de Russische marine.....

In het overblijvend gedeelte van Oekraine zit men ongetwijfeld met de prangende vraag wat je aan moet met een leger dat niet bruikbaar bleek in een toch uiterst praktische militaire kwestie zoals we onlangs gezien hebben.
Me thinks dat een algemene "dump" van het ganse hogere kader aan de orde is,zoals ook de politiek recent "gepurgeerd" werd.
Ik las dat men het aantal effectie in te zetten troepen van het oekraiense leger zelfs maar op een goeie 8 000 schat, geen idee of het klopt maar klkinkt niet goed voor hen.
Dade is offline   Met citaat antwoorden