Los bericht bekijken
Oud 9 augustus 2014, 11:22   #129
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

[quote=Nebur;7275872]
Citaat:
Met de beste wil ter wereld, ik zie uw punt niet. Vervoerskosten zijn kosten eigen aan de werkgever, en zijn als dusdanig aftrekbaar als beroepskost.
Waarom aftrekbaar maken? Jullie veroorzaken meer sleet, laten de belastingbetaler de wegen, bussen en treinen en onderhoud daarvan betalen en betalen een reisvergoeding aan je werknemers ver beneden de werkelijke kostprijs van die zijn vervoerkosten.

Citaat:
Idealiter worden de wegen natuurlijk geprivatiseerd, maar het zou inderdaad niet onlogisch zijn - als ze in publieke handen blijven - om te kijken wie ze het meest gebruikt en meest beschadigd, om zo de wegenbelasting te heffen. Dat kan echter niet zonder een serieuze inbreuk op de privacy van de burgers te plegen, en dus is de oplossing erger dan de kwaal. Ik wil geen overheid die mijn stappen kan nagaan.
Ze gaan je stappen niet na, ze kijken enkel wat je aan kilometers maakt voor je bedrijf en je fabeltje van privacy dient enkel als smoes.

Je weet net zo goed als ik dat je dan je bankkaarten, je paspoort, je computer, GSM en vaste telefoon door de versnipperaar moet halen.

Citaat:
Graag. Maar dan betaal ik ook geen belastingen meer?
Als je alles hierboven door de versnipperaar haalt betaal je al een pak minder.
Als je dan ook nog de wegen dus je auto of vrachtwagen, spoor en bussen niet gebruikt nog minder.
subocaj is offline