Los bericht bekijken
Oud 21 december 2014, 10:52   #203
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Je moet ook de economische gevolgen bekijken, heb is een soort siperkeynes

Kijk als niemand werkt wie gaat er uw huis bouwen, ?
Je zou kunnen zeggen ja maar ik heb geld en tijd om het zelf te doen. Juist dus iedereen gaat gewoon voor zichzelf werken.
Wie gaat er de fabriek bedienen en transport doen als als ook die gasten niet meer gaan werken?
Dus ofwel zakt de productie als een soufflé in elkaar ofwel ga je meer moeten bieden om iedereen in gang te zetten. Ik ga importeren zeg je, maar dan doe je gewoon heel China werken voor u, maar tegen welke prijs? We doen het in feite nu al op een beperkte manier het basisinkomen is 1000euro en daar beneden wil niemand werken, je moet dus meer hebben om in gang te schieten. Het verschil is om meer te hebben moeten wij immens veel werken

Omdat geld zo goedkoop en gemakkelijk te verkrijgen is zal er eerder iets anders gebeuren
Je gaat gewoon een gigantische inflatie scheppen en een grote devaluatie
De import zal verdubbelen in kostprijs dus omte beginnen wordt alles peperduur dus de koopkracht gaat gewoon zakken naar nul
Goed op een bepaald moment ga je weer meer willen, dus ofwel kom je uit uw zetel ofwel zul je gewoon verwarmen

Er is toch maar een boodschap die je kunt begrijpen. Koppel zo weinig mogelijk het geld los van de inspanning die het vraagt om het te bekomen, zelfs door andere mensen
Ik vrees dat je gelijk hebt..
Het draait uit op een inflatoir systeem.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden