Los bericht bekijken
Oud 27 december 2014, 15:02   #89
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Voor zover ik zelf aanneem gaat het blijkbaar om een "mechanische evolutie" die blijkbaar iets zombieachtig heeft als resultaat !

Die mechanische evolutie is het resultaat van toevallige omstandigheden waaruit een afgewerkt product uit ontstond.

In het kort denk ik er zo over wat de algemene conclusie zou kunnen zijn van de veronderstelde theorie, zonder te weten over welke problemen we het hebben volgens de wetenschappelijke standpunt in die theorie zelf.

Zal het anders stellen met een vergelijking, dat is een exacte situatie waar zowel wetenschap als religie mee blijven sukkelen.

Stel je hebt nog een oude platenspeler staan en een boel platen in de kast, willekeurig pak je ergens een plaat er uit en leg je die op de platenspeler.

Het eerste wat de luisteraar/toehoorder zou doen is eerst controleren of er geen krassen op de plaat staan, zo neen, geen probleem, zo ja, is er een probleem want de plaat zal onherstelbaar onbeluisterbaar zijn. Identiek aan dvd's of digitale schijfjes, als er krassen op zijn, zijn ze onleesbaar.

Stel dat de fase in de voorgaande paraaf overgeslagen wordt en de willekeurige plaat met een kras er op wordt rechtstreeks op de platenspeler gelegd, wat zijn de gevolgen van het niet controleren van de plaat ?
Wel, de toehoorder/luisteraar zal aan het begin van de plaat zonder problemen kunnen genieten van de muziek die op die plaatsporen zijn vastgelegd, ongeveer in het midden van deze baansporen is er een kras die dwars over deze baansporen loopt, de lezer of de pin die sleept over de plaat zal daar over wippen waardoor een willekeurig stukje muziek herhaalt wordt dat al is beluisterd, hetzelfde gebeurd als je dat signaal niet herkent om het toch maar te gaan controleren op krassen.
Iemand die er zich niet van aantrekt dat het een probleem is zal er zich niet aan ergeren dat er een kras op staat en zal er zich niet aan storen dat bij elke passage van de kras een willekeurig stukje muziek herhalend wordt afgespeeld...erg kortzichtig vindt je niet ?

De oplossing is dan gosch, spijtig mijn plaat bevat krassen, ik heb die sowieso weg te gooien maar zich de vraag stellen 'Hoe is die kras er dan opgekomen ?" overbodig gesteld, de luisteraar beweert van zijn/haar kant dat die plaat jaren in de kast heeft gelegen maar er niet op gerekend dat er mogelijk andere luisteraars waren die de plaat 'per ongeluk' een kras heeft bezorgd.
Dat is zeer typisch de feitenkennis en/of de verbanden met dat probleem ontkennen met het gevolg dat die plaat verdwijnt en dan pas zal de waarheid het snelst naar boven komen want de bewuste luisteraar zoekt net diezelfde plaat terug op en ontdekt dat die weg is en degene die die plaat als laatste heeft beluisterd ontdekt wie het was die de kras heeft veroorzaakt, resultaat, conflict of een vergeven.
Hmmm. Om er enige relevantie in te vinden zal je de situatie toch iets beter moeten omschrijven vrees ik.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden