Los bericht bekijken
Oud 27 december 2014, 17:14   #99
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wie zegt dat dat kind zich aanpast aan de omgeving? Gij denkt dat de 'fittest' zijn betekent dat daar een actieve daad van aanpassing aan vastzit?
Ik zeg net dat het kind NIET is aangepast aan het natuurlijke milieu, zoals dat honderden miljoenen jaren op aarde bestond en dat een menselijke technologische actieve daad de omgeving aanpast aan het kind, waardoor er geen natuurlijke selectie meer is maar menselijke selectie.

Ik ga dit dan toch nog moeten posten dus :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Natuurlijke_selectie

Citaat:
Natuurlijke selectie is een mechanisme dat in de natuur evolutie veroorzaakt. Natuurlijke selectie houdt in dat organismen die beter in hun omgeving passen, meer kans hebben om te overleven en voor nakomelingen te zorgen dan minder goed aangepaste organismen. Hierdoor zal het type van het best aangepaste organisme beter overleven en steeds meer de overhand nemen in de populatie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat een flauwe kul! mensen zijn niet biologisch of wat? Ons gedrag is niet gestuurd door miljoenen jaren evolutie?
Natuurlijk zijn mensen biologisch, maar ken jij dieren of planten met technologie?
En onze vorm en in bepaalde mate gedrag zijn inderdaad gestuurd door evolutie. Ik denk dat je het punt een beetje veel mist.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
'zuivere biologische natuurlijke selectie', WTF betekent dat?? gij vindt zelf begrippen uit, en denkt dan dat dat een argument is?
Wil je het niet begrijpen of begrijp je het echt niet?
In hoeverre is een soort die in evolutie ingrijpt zelf nog onderhevig aan evolutie?
Ze wordt ipv een passieve actor een actieve factor.

Volgens jouw logica zijn GMO's dus bvb natuurlijk, want daar lijk je op aan te sturen?

Citaat:
Welk hoofdmechanisme?
Gaat deze draad over de evolutietheorie of over de Geertvdb-theorie?

Laatst gewijzigd door parcifal : 27 december 2014 om 17:15.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden